Menü
Kosár

A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor

A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
  • Kiadó: Maróti Könyvkiadó
  • Rendelési szám: BP
  • Raktári hely: MOT6
  • ISBN szám: 9789639945005
  • Oldalszám: 224
  • Nyelv: magyar
  • Kötés: keménytáblás
  • Belív: 4 színnyomás
  • Méret: 210 mm x 270 mm
  • Készlet: 1860
4 900 Ft
Nettó ár: 4 667 Ft

A legkisebb magyar kétkerekűek születése és rövidre szabott életútja, e kis járművek népszerűségének köszönhetően ma is ott él a motorosok emlékezetében és eredeti formájukban újjáéledve egyre több gyűjtő féltve őrzött kincsei közé tartoznak. Átlagos életkoruk ma már jó ötven esztendő, de felújított szép külsővel ma is magukra vonzzák a figyelmet.

Könyvünkben három olyan gyár történetét – a székesfehérvári Vadásztölténygyárét, a felnémeti Finomszerelvénygyárét és a csepeli Kerékpárgyárét - sikerült nagyító alá venni, melyek korábban nem rendelkeztek motoros múlttal, így motoros körökben alig voltak ismertek. Ebben a különös háttérben lezajlott sok küzdelembe nyer betekintést az Olvasó, melyhez a díszleteket az ipar állami irányításának és a tervgazdaságnak a legszigorúbb, mondhatnánk legsötétebb évei adták, 1955-től kezdődően. A leírásokból megismerhetjük azokat a személyeket, akik abban az időben mindent megtettek a szép cél, a kismotorok hazai fejlesztése és gyártása érdekében. Többnyire nem rajtuk múlt, hogy a magyar kismotorok, a Bervák és a Pannik szerényebbek lettek nyugati társaiknál, ellenben minden részükben a hazai szaktudás és a hazai ipar szülöttei voltak.

Az információk hitelességét a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményben meglévő és az érdeklődők számára hozzáférhető jó néhány Berva moped és Panni törperobogó, eredeti gyári rajzok, a levéltárakban őrzött korabeli iratok és természetesen a korabeli fejlesztés és a gyártás köztünk élő tanúival folytatott beszélgetések biztosítják.

Szerző / Kiadványcím

dr. Kováts Miklós, Maróti József - A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor 

Tartalomjegyzék

  • Gyár- és gyártástörténet
  • Székesfehérvári Vadásztölténygyár
  • Egri Finomszerelvénygyár
  • Csepeli Kerékpárgyár
  • A szériagyártású Bervák és Pannik szerkezete
  • A VT-50 és a VT-50R motorok
  • A Berva mopedek (futómű)
  • A Panni törperobogó (futómű)
  • Külföldi kismotorok a Bervák és a Pannik idején
  • Puch mopedek a szomszédos Ausztriából
  • Simsonok az NDK-ból
  • Jawa kismotorok Csehszlovákiából
  • NWU-Quickly Nyugat-Németországból
  • A kismotorok fogadtatása, használatuk a mindennapok és a sport területén,...
  • Gyár- és gyártástörténet
  • Székesfehérvári Vadásztölténygyár
  • Egri Finomszerelvénygyár
  • Csepeli Kerékpárgyár
  • A szériagyártású Bervák és Pannik szerkezete
  • A VT-50 és a VT-50R motorok
  • A Berva mopedek (futómű)
  • A Panni törperobogó (futómű)
  • Külföldi kismotorok a Bervák és a Pannik idején
  • Puch mopedek a szomszédos Ausztriából
  • Simsonok az NDK-ból
  • Jawa kismotorok Csehszlovákiából
  • NWU-Quickly Nyugat-Németországból
  • A kismotorok fogadtatása, használatuk a mindennapok és a sport területén, szerviz és javítás
  • Forgalmazás
  • Szerviz és javítás
  • A kismotorok használatáról
  • Berva moped az Autó-Motornál
  • A Berva expedíció tapasztalatai
  • Kereskedelmi és vásárlói panaszok, javaslatok
  • Korabeli reklámok
  • Bervákkal a motorsportban
  • Szemelvények a korabeli dokumentumokból
  • Tanácsok gyűjtőknek és restaurátoroknak
  • Azonosító jelek és számok
  • Fontosabb változtatások a gyártás során
  • A használat során bekövetkezett gyakori hibák
  • Szerelési útmutató
  • Alkatrészpótlási és felújítási javaslatok
  • Karbantartási tanácsok
  • Akiket a finom részletek is érdekelnek
  • Függelék
  • Fontos gyári személyek jegyzéke
  • Urbach László bemutatása

Írjon véleményt a termékről!

Megjegyzés: A vélemény szövege minimum 25 és maximum 1000 karakterből állhat!
Rossz
Ellenőrző kód

 Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény Nyílt nap

Melyik magyar motorkerékpár a kedvence?

Pannónia, Danuvia, Csepel, Berva, Panni, esetleg a Mátra, Méray, BMG vagy SHB?

Bármelyik is legyen az, a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményben találkozhat mindegyikkel.

Nyílt napjaink remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megismerkedjenek a magyar motorkerékpár-gyártás történetével, tüzetessebben szemügyre vegye a Magyarországon végig söprő gyártási trendeket, és betekintést kapjon a motorok felújításának folyamatába.

Évente 6 alkalommal látogatható a Nyílt nap a gyűjteményben, ahol a hazai motorkerékpár gyártás kerül a központba. A gyűjtemény látogatás első részében egy technika történeti előadás kerül megrendezésre, majd a padláson lévő motoroké lesz a főszerep.

Bővebb információ az alábbi honlapon: www.marotimotor.hu

Előre egyeztetett időpontban 10-20 fős csoportok fogadására is van lehetőség.

Érdeklődni az alábbi telefonszámon:   06 1/285-6608 vagy 06 30/862-2045

Motorkerékpárok restaurálása Motorkerékpárok restaurálása
Készleten
Számos oldtimer-jármű találkozó és kiállítás bizonyítja, hogy egyre többen vannak hazánkban is, akik ennek a nemes, de nem kevés áldozattal járó hobbi..
6 000 Ft
Nettó ár:5 714 Ft
Ikarus Story 2. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1933-1937 Ikarus Story 2. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1933-1937
Készleten
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat feláll..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940 Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940
Készleten
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat feláll..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Magyar motorkerékpárok Magyar motorkerékpárok
Készleten
Második, javított kiadás.  A Maróti Könyvkiadó gondozásában, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának támogatásával készült el ez a szép ..
4 900 Ft
Nettó ár:4 667 Ft
Német motorkerékpárok Német motorkerékpárok
Készleten
A könyv a második világháborút követő másfél évtized történetét foglalja össze, amely talán a legérdekesebb fejezete a német motorkerékpár-gyártásnak...
5 500 Ft
Nettó ár:5 238 Ft
Ajándék belépő a Maróti Motorkerékpár-gyűjteménybe (felnőtt) Ajándék belépő a Maróti Motorkerékpár-gyűjteménybe (felnőtt)
Készleten
Kedves Érdeklődő!2023-as időpontok: 2023.03.24. (Péntek)        15:002023.03.25. (Szombat)     09:00 2023..
4 000 Ft
Nettó ár:3 150 Ft
Ajándék belépő a Maróti Motorkerékpár-gyűjteménybe (diák, nyugdíjas) Ajándék belépő a Maróti Motorkerékpár-gyűjteménybe (diák, nyugdíjas)
Készleten
Kedves Érdeklődő!2023-as időpontok: 2023.03.24. (Péntek)        15:002023.03.25. (Szombat)     09:00 2023..
3 000 Ft
Nettó ár:2 362 Ft
Magyar veterán motorkerékpárok 2024 Magyar veterán motorkerékpárok 2024
Új Készleten
MAGYAR VETERÁN MOTORKERÉKPÁROK NAPTÁR (2024) A Magyar veterán motorkerékpárok asztali naptárunk 2024-es kiadása is elkészült. 2024-ben ünnepli a Pann..
1 500 Ft
Nettó ár:1 429 Ft
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
Készleten
A legkisebb magyar kétkerekűek születése és rövidre szabott életútja, e kis járművek népszerűségének köszönhetően ma is ott él a motorosok emlékezetéb..
4 900 Ft
Nettó ár:4 667 Ft
A jobb felhasználói élmény érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk. A weboldal böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Adatkezelési tájékoztató.