Üdvözöljük, lépjen be fiókjába vagy regisztráljon.
Kategóriák

Kérem, hívjanak vissza

Írja le néhány szóban, milyen témában kér visszahívást!

Csak számokat adjon meg! (Pl.: 0612856608)
ettől eddig
captcha
Bezárás

Német motorkerékpárok

Fogyasztói ár:
5,500 Ft

Nettó ár: 5,238 Ft
Mennyiség:       
Kiadó: Maróti Könyvkiadó
Rendelési szám:
Raktári hely MOT6
Szerző: Frank Rönicke
ISBN szám: 9639005711
Kiadás éve: 2005
Oldalszám: 328
Nyelv: magyar
Kötés: keménytáblás
Belív: 1 színnyomás
Méret: 170 x 240 mm
Raktárkészlet: Készleten
Nyilvántartás: 2744

Német motorkerékpárok

A könyv a második világháborút követő másfél évtized történetét foglalja össze, amely talán a legérdekesebb fejezete a német motorkerékpár-gyártásnak. A század első felében az angolokkal együtt világelső motoros hatalom 1945-ben a háború pusztításai nyomán teljesen romokban hevert, az ország nem sokkal később történt politikai kettészakításával teljesen új helyzet állt elő, két teljesen különböző társadalmi és gazdasági rendszerben indulhatott meg az élet, melybe ágyazódva jött létre 15 esztendő alatt mindaz a csodálatos produktum, melyekről ez a könyv szól. Ezek az esztendők egyben a német motorkerékpár-gyártók legsikeresebb évei voltak, később a hatvanas évek motorizációja már az autókról szólt.

Valamennyi német motorkerékpár enciklopédikus összefoglalására már több német szakíró tett kísérletet, de az alig áttekinthető nagy mennyiség (kb. 650 különféle márka) miatt ez mindig elmaradt. Siegfried Rauch, aki közel húsz éven át volt a "Das Motorrad" főszerkesztője, óriási anyagot gyűjtött össze, melynek sajtó alá rendezését már csak könyvünk szerzője, Frank Rönicke folytathatta. A komplett munkát érthetően több kötetre tervezte a szerző, melynek első kötete ez a Németországban megjelent és magyar fordításban nálunk is kapható könyv.

Ebben a gyártókat és a gyártmányokat teljes körűen ismertető könyvben alfabetikus sorrendben 50 németországi gyártó motorkerékpárjainak részletes leírását találja meg az olvasó. A fő cél természetesen az iparág nagyjainak (Adler, BMW, DKW, MZ, Maico, NSU, Simson, Zündapp) bemutatása volt, de a kis összeépítőkről sem feledkeztek meg. A rövid (de érdekes) gyártörténetet részletes típusismertetés követi, végigkövetve a típusfejlesztés és típusváltás fontos állomásait. A vonatkozó műszaki adatok és jellemzők jól áttekinthető táblázatokban találhatók meg, többnyire mennyiségi és áradatokkal kiegészítve. Az egyes típusok bemutatását rendkívül bőséges, jórészt eredeti és igen jó minőségű képanyag segíti. Még a csupán néhány tucat példányban készített típusváltozatok fényképe is többnyire szerepel a könyvben.

A veterán motorok "hivatásos" gyűjtői és restaurálói, valamint a műszaki múlt emlékei iránt érdeklődők egyaránt haszonnal forgathatják ezt a hiteles forrásokra támaszkodó, sikeres kiadványt, a teljes német motorkerékpár-enciklopédia első kötetét.
 

  • Előszó
  • Bevezető
     
    • Adler
    • Anker
    • Ardie
    • AWD
    • AWO/Simson
    • Bastert
    • Bauer
    • Bismarck
    • BMW
    • BMW/EMW
    • Bücker
    • Citifix(Delius)
    • DKW
    • Dürkopp
    • Express
    • Geier
    • Gold-Rad
    • Köricke
    • Hecker
    • Heidemann/HWE
    • Heitmann & Wittler
    • Hercules
    • HMW
    • Hoffmann
    • Horex
    • IFA/MZ
    • Imme (Reider)
    • Maico
    • Mars
    • Mesiter/Mammut/Phanome
    • Miele
    • NSU
    • Panther
    • Patria
    • Phöenix / RMW
    • Rabeneick
    • Reh
    • Rixe
    • Schürhoff
    • Sitta
    • Stellbrink
    • Sudbrack.
    • Tornax
    • Torpedo
    • Triumph
    • UT
    • Victoria
    • Wittler
    • Zündapp
     


     
  • Függelék
  • Irodalomjegyzék
  • Fordító jegyzetei