- Kiadó: Maróti Könyvkiadó
- Rendelési szám: M-REST
- Raktári hely: MOT6
- ISBN szám: 9639005924
- Oldalszám: 280
- Nyelv: magyar
- Kötés: keménytáblás
- Méret: 210 mm x 300 mm
- Készlet: 1440
Az az olvasó, aki „csak” érdeklődik a múlt motorkerékpárjainak technikája iránt, szintén rengeteg hasznos és érdekes információt talál a könyvben. Ne katalógus-szerű típusismertetőre gondoljunk, hiszen már számos ilyen kiadvány jelent meg, hanem a technikai részletek fejlődésének képekkel illusztrált, könnyen követhető bemutatására. A könyvnek ez a része az első motoros kétkerekűek megjelenésétől a japán motortechnika hetvenes években történt piacra lépéséig, tehát a mai legfiatalabb veterán gépek megszületéséig terjedő időt fogja át.
Minderről pontosan és hitelesen írni csak azok vállalkozhattak, akik a veterán motorkerékpárok kérdéseiben otthon vannak, azokkal együtt élnek. Dr.Kováts Miklós, aki szakíróként is bizonyított a közelmúlt éveiben, évtizedeken át vállalt részt a csepeli motorkerékpárok fejlesztésében, nem egy szerkezet őrzi ma is akkori gondolatait. Maróti József mára muzeális értékű gyűjteménnyé fejlesztette szépen restaurált magyar motorkerékpárjait. Szakismerete és bőséges tapasztalata egyaránt segítették felújítási munkáinak sikeres megvalósításában, melyet ezúton meg is kíván osztani hasonló célokért fáradozó motoros társaival.
- A múlt motorkerékpárjainak technikája
- Veterán motorok kiválasztása és beszerzése
- A felújításhoz szükséges eszközök
- PANNONIA motorkerékpárok restaurálása
- Tanácsok NDK és cseh motorkerékpárok felújításához
- Lakkozott és krómozott felületek megújítása
- A készre szerelés teendői
- Veterán járművek vizsgáztatása és használata valamint
régi típusok beállítási adatai és kapcsolási rajzai: Csepel 125T, Danuvia 125, Berva, Pannonia TLF, Pannonia TL250D, Pannonia P10/P10H, Pannonia P20, Jawa 250, Jawa350, jawa 207.300, Tatran 125, Cz Manet, CZ sport, Simson 425, MZ ES 125/250, MZ TS 125/150, MZ TS 250 /250/1, MZ ETZ 250, K175, Izs-49, Izs Planéta, Simson SR1, /SR2, /SR50, Riga Mini MP3, Riga 4, Verhovina 3
Szerző / Kiadványcím | |
Dr.Kováts Miklós, Maróti József - Motorkerékpárok restaurálása | |
Tartalomjegyzék | |
1. Képes útmutató a múlt motorkerékpárjainak szerkezeti megoldásairól 1.1 Bevezető 1.2 A motorkerékpárok fajtái &... 1. Képes útmutató a múlt motorkerékpárjainak szerkezeti megoldásairól 1.1 Bevezető 1.2 A motorkerékpárok fajtái 1.3 Kétütemű motorok 1.4 Négyütemű motorok 1.5 Motoralkatrészek, kenés, hűtés 1.6 Erőátvitel 1.7 Keverékképzés 1.8 Gyújtás és áramfejlesztés 1.9 Váz, kormány, rugózás 1.10 Kerekek és fékek 2. Kiválasztás és beszerzés 2.1 Miért akarunk egy régi motorkerékpárt restaurálni vagy felújítani? 2.2 A beszerzés rögös útjai 2.3 Restaurálás vagy felújítás? 2.4 Hogyan is volt régen? 2.5 Próbáljuk meg felkutatni a kiválasztott motorkerékpár múltbéli életútját 3. Mit, mivel, hogyan? 3.1 Munkahely, szerszámok és segédeszközök 3.2 Műszaki leírások, alkatrészjegyzékek 3.3 Tisztítás és előkészítés 3.4 Menetek, tömítések, csapágyak és más problémás elemek 3.5 Elektromos mérések 4. Helyreállítási (rendbehozatali) munkák 4.1 A PANNONIA-P10 motorja 4.2 A Simson-Sport 250-es motorja 4.3 Csepeli és MZ karburátorok 4.4 Gyújtókészülékek és generátorok 4.5 Tengelykapcsolók felújítása 4.6 Sebességváltók felújítása 4.7 Vázszerkezet és rugózás 4.8 Kerekek, gumiabroncsok, fékek és lánchajtás 4.9 Elektromos szerelvények 5. Hogyan varázsolhatjuk újjá a lakkozott felületeket? 5.1 Hogyan fogjunk hozzá? 5.2 Néhány gondolat az eredeti, korhű bevonatokról 5.3 Napjaink anyagválasztási lehetőségei 5.4 Melyik alkatrészt, hogyan készítsük elő? 5.5 Előkészítés, tisztítási lehetőségek, zsírtalanítás 5.6 Szobrászkodás, avagy a kittelés 5.7 Festékszórás 5.8 Csíkozás 5.9 Utógondozás, polírozás, fényezési hibák 5.10 Polírozás 5.11 Befejezésül néhány jótanács 6. Mit tehetünk a fényesített és krómozott felületekkel? 6.1 Könnyűfém öntvények fényesítése 6.2 Nikkelezés vagy krómozás? 6.3 Kipufogó cső és dob 7. Befejező műveletek és indulhatunk⦠7.1 A készre szerelés gondjai 7.2 Hajtó- és kenőanyagok 7.3 Beállítások, működési próbák, próbautak 8. A veterán (muzeális jellegű) járművek minősítése, vizsgáztatása és használata Függelék (Műszaki és beállítási adatok) Irodalomjegyzék |
|
Nyelv | |
magyar |
Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény Nyílt nap
Melyik magyar motorkerékpár a kedvence?
Pannónia, Danuvia, Csepel, Berva, Panni, esetleg a Mátra, Méray, BMG vagy SHB?
Bármelyik is legyen az, a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményben találkozhat mindegyikkel.
Nyílt napjaink remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megismerkedjenek a magyar motorkerékpár-gyártás történetével, tüzetessebben szemügyre vegye a Magyarországon végig söprő gyártási trendeket, és betekintést kapjon a motorok felújításának folyamatába.
Évente 6 alkalommal látogatható a Nyílt nap a gyűjteményben, ahol a hazai motorkerékpár gyártás kerül a központba. A gyűjtemény látogatás első részében egy technika történeti előadás kerül megrendezésre, majd a padláson lévő motoroké lesz a főszerep.
Bővebb információ az alábbi honlapon: www.marotimotor.hu
Előre egyeztetett időpontban 10-20 fős csoportok fogadására is van lehetőség.
Érdeklődni az alábbi telefonszámon: 06 1/285-6608 vagy 06 30/862-2045