Menü
Kosár

Motorkerékpárok restaurálása

Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
Motorkerékpárok restaurálása
  • Kiadó: Maróti Könyvkiadó
  • Rendelési szám: M-REST
  • Raktári hely: MOT6
  • ISBN szám: 9639005924
  • Oldalszám: 280
  • Nyelv: magyar
  • Kötés: keménytáblás
  • Méret: 210 mm x 300 mm
  • Készlet: 1440
6 000 Ft
Nettó ár: 5 714 Ft
Számos oldtimer-jármű találkozó és kiállítás bizonyítja, hogy egyre többen vannak hazánkban is, akik ennek a nemes, de nem kevés áldozattal járó hobbinak hódolnak. A járművek között talán a legnépszerűbbek – divatos szóval élve – az igazi „vasak”, melyeknek minden porcikája hordoz magában valami izgalmasat, valami újat. Elsősorban azoknak készült ez a könyv, akik az ilyen gépek életre keltésére vállalkoznak, hogy a buktatókon átsegítve, a sok fáradozás eredménye valóban olyan legyen, amilyet a munka kezdetekor ki-ki megálmodott magának.

Az az olvasó, aki „csak” érdeklődik a múlt motorkerékpárjainak technikája iránt, szintén rengeteg hasznos és érdekes információt talál a könyvben. Ne katalógus-szerű típusismertetőre gondoljunk, hiszen már számos ilyen kiadvány jelent meg, hanem a technikai részletek fejlődésének képekkel illusztrált, könnyen követhető bemutatására. A könyvnek ez a része az első motoros kétkerekűek megjelenésétől a japán motortechnika hetvenes években történt piacra lépéséig, tehát a mai legfiatalabb veterán gépek megszületéséig terjedő időt fogja át.

Minderről pontosan és hitelesen írni csak azok vállalkozhattak, akik a veterán motorkerékpárok kérdéseiben otthon vannak, azokkal együtt élnek. Dr.Kováts Miklós, aki szakíróként is bizonyított a közelmúlt éveiben, évtizedeken át vállalt részt a csepeli motorkerékpárok fejlesztésében, nem egy szerkezet őrzi ma is akkori gondolatait. Maróti József mára muzeális értékű gyűjteménnyé fejlesztette szépen restaurált magyar motorkerékpárjait. Szakismerete és bőséges tapasztalata egyaránt segítették felújítási munkáinak sikeres megvalósításában, melyet ezúton meg is kíván osztani hasonló célokért fáradozó motoros társaival.
- A múlt motorkerékpárjainak technikája
- Veterán motorok kiválasztása és beszerzése
- A felújításhoz szükséges eszközök
- PANNONIA motorkerékpárok restaurálása
- Tanácsok NDK és cseh motorkerékpárok felújításához
- Lakkozott és krómozott felületek megújítása
- A készre szerelés teendői
- Veterán járművek vizsgáztatása és használata valamint

régi típusok beállítási adatai és kapcsolási rajzai: Csepel 125T, Danuvia 125, Berva, Pannonia TLF, Pannonia TL250D, Pannonia P10/P10H, Pannonia P20, Jawa 250, Jawa350, jawa 207.300, Tatran 125, Cz Manet, CZ sport, Simson 425,  MZ ES 125/250, MZ TS 125/150, MZ TS 250 /250/1, MZ ETZ 250, K175, Izs-49, Izs Planéta, Simson SR1, /SR2, /SR50, Riga Mini MP3, Riga 4, Verhovina 3
 
Szerző / Kiadványcím
Dr.Kováts Miklós, Maróti József - Motorkerékpárok restaurálása
Tartalomjegyzék

1. Képes útmutató a múlt motorkerékpárjainak szerkezeti megoldásairól

1.1 Bevezető

1.2 A motorkerékpárok fajtái

&...

1. Képes útmutató a múlt motorkerékpárjainak szerkezeti megoldásairól

1.1 Bevezető

1.2 A motorkerékpárok fajtái

1.3 Kétütemű motorok

1.4 Négyütemű motorok

1.5 Motoralkatrészek, kenés, hűtés

1.6 Erőátvitel

1.7 Keverékképzés

1.8 Gyújtás és áramfejlesztés

1.9 Váz, kormány, rugózás

1.10 Kerekek és fékek


2. Kiválasztás és beszerzés

2.1 Miért akarunk egy régi motorkerékpárt restaurálni vagy felújítani?

2.2 A beszerzés rögös útjai

2.3 Restaurálás vagy felújítás?

2.4 Hogyan is volt régen?

2.5 Próbáljuk meg felkutatni a kiválasztott motorkerékpár múltbéli életútját


3. Mit, mivel, hogyan?

3.1 Munkahely, szerszámok és segédeszközök

3.2 Műszaki leírások, alkatrészjegyzékek

3.3 Tisztítás és előkészítés

3.4 Menetek, tömítések, csapágyak és más problémás elemek

3.5 Elektromos mérések


4. Helyreállítási (rendbehozatali) munkák

4.1 A PANNONIA-P10 motorja

4.2 A Simson-Sport 250-es motorja

4.3 Csepeli és MZ karburátorok

4.4 Gyújtókészülékek és generátorok

4.5 Tengelykapcsolók felújítása

4.6 Sebességváltók felújítása

4.7 Vázszerkezet és rugózás

4.8 Kerekek, gumiabroncsok, fékek és lánchajtás

4.9 Elektromos szerelvények


5. Hogyan varázsolhatjuk újjá a lakkozott felületeket?

5.1 Hogyan fogjunk hozzá?

5.2 Néhány gondolat az eredeti, korhű bevonatokról

5.3 Napjaink anyagválasztási lehetőségei

5.4 Melyik alkatrészt, hogyan készítsük elő?

5.5 Előkészítés, tisztítási lehetőségek, zsírtalanítás

5.6 Szobrászkodás, avagy a kittelés

5.7 Festékszórás

5.8 Csíkozás

5.9 Utógondozás, polírozás, fényezési hibák

5.10 Polírozás

5.11 Befejezésül néhány jótanács


6. Mit tehetünk a fényesített és krómozott felületekkel?

6.1 Könnyűfém öntvények fényesítése

6.2 Nikkelezés vagy krómozás?

6.3 Kipufogó cső és dob


7. Befejező műveletek és indulhatunk…

7.1 A készre szerelés gondjai

7.2 Hajtó- és kenőanyagok

7.3 Beállítások, működési próbák, próbautak


8. A veterán (muzeális jellegű) járművek minősítése, vizsgáztatása és használata


Függelék (Műszaki és beállítási adatok)


Irodalomjegyzék


Nyelv
magyar

Írjon véleményt a termékről!

Megjegyzés: A vélemény szövege minimum 25 és maximum 1000 karakterből állhat!
Rossz
Ellenőrző kód

 Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény Nyílt nap

Melyik magyar motorkerékpár a kedvence?

Pannónia, Danuvia, Csepel, Berva, Panni, esetleg a Mátra, Méray, BMG vagy SHB?

Bármelyik is legyen az, a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményben találkozhat mindegyikkel.

Nyílt napjaink remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megismerkedjenek a magyar motorkerékpár-gyártás történetével, tüzetessebben szemügyre vegye a Magyarországon végig söprő gyártási trendeket, és betekintést kapjon a motorok felújításának folyamatába.

Évente 6 alkalommal látogatható a Nyílt nap a gyűjteményben, ahol a hazai motorkerékpár gyártás kerül a központba. A gyűjtemény látogatás első részében egy technika történeti előadás kerül megrendezésre, majd a padláson lévő motoroké lesz a főszerep.

Bővebb információ az alábbi honlapon: www.marotimotor.hu

Előre egyeztetett időpontban 10-20 fős csoportok fogadására is van lehetőség.

Érdeklődni az alábbi telefonszámon:   06 1/285-6608 vagy 06 30/862-2045

Hungarian Motorcycles Hungarian Motorcycles
Készleten
Az első angol nyelvű könyv a magyar motorkerékpárok történetéről! A múlt motorkerékpárjait bemutató nemzetközi enciklopédiákat lapozva csak elvétve..
4 900 Ft
Nettó ár:4 667 Ft
Magyar motorkerékpárok Magyar motorkerékpárok
Készleten
Második, javított kiadás.  A Maróti Könyvkiadó gondozásában, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának támogatásával készült el ez a szép ..
4 900 Ft
Nettó ár:4 667 Ft
Német motorkerékpárok Német motorkerékpárok
Készleten
A könyv a második világháborút követő másfél évtized történetét foglalja össze, amely talán a legérdekesebb fejezete a német motorkerékpár-gyártásnak...
5 500 Ft
Nettó ár:5 238 Ft
A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor
Készleten
A legkisebb magyar kétkerekűek születése és rövidre szabott életútja, e kis járművek népszerűségének köszönhetően ma is ott él a motorosok emlékezetéb..
4 900 Ft
Nettó ár:4 667 Ft
Magyar autógyárak katonai járművei Magyar autógyárak katonai járművei
Készleten
Szerzők: Dr. Bárdos András, Dr. Bonhard Attila, Dr. Dombrády Lóránt, Flaisz Imre, Hajdú Ferenc, Haris Lajos, Haris Ottó, Korbuly Ádám, Lányi Aladár, ..
9 700 Ft
Nettó ár:9 238 Ft
Magyar motorkerékpárok (15 db) Magyar motorkerékpárok (15 db)
Készleten
Valószínűleg minden rajongó arról álmodozik, hogy hazavihessen egy saját, veterán motorkerékpárt, és ezt most meg is teheti! Igaz, csak képeslap form..
1 500 Ft
Nettó ár:1 429 Ft
BMW 2-valve Twins (1970 - 1996) BMW 2-valve Twins (1970 - 1996)
Készleten
UK R45 473cc 78 - 85 UK R50 498cc 70 - 73 USA ..
15 600 Ft
Nettó ár:14 857 Ft
MZ Motorrader ES 250/2 Trophy, ES 125/1,  ES 150/1,  TS 125/150, 250 ETZ 125/150, 251, MZ 500 MZ Motorrader ES 250/2 Trophy, ES 125/1,  ES 150/1,  TS 125/150, 250 ETZ 125/150, 251, MZ 500
Előrendelhető
Az MZ Kelet-Németország saját gyártású motorkerékpárja volt, amit hétköznapi felhasználásra és exportra is készítettek. A kétütemű motorkerékpárt Zsc..
13 500 Ft
Nettó ár:12 857 Ft
Mini Mar 2014  - 2018 (14 to 18 reg) Petrol & Diesel Mini Mar 2014  - 2018 (14 to 18 reg) Petrol & Diesel
Készleten
What's covered:  Petrol: Mini One 1.2 litre (1198cc) 3-cyl turbo (March 2014 - 2018) Mini Cooper 1.2 litre (1198cc) 3-cyl turbo (March 2..
13 500 Ft
Nettó ár:12 857 Ft
Chinese, Taiwanese and Korean 125cc Motorcycles Chinese, Taiwanese and Korean 125cc Motorcycles
Készleten
Kínai, Taiwani és Koreai 125cc motorkerékpár típusokhoz szerelési könyv. ..
19 900 Ft
Nettó ár:18 952 Ft
Motorkerékpárok restaurálása Motorkerékpárok restaurálása
Készleten
Számos oldtimer-jármű találkozó és kiállítás bizonyítja, hogy egyre többen vannak hazánkban is, akik ennek a nemes, de nem kevés áldozattal járó hobbi..
6 000 Ft
Nettó ár:5 714 Ft
A jobb felhasználói élmény érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk. A weboldal böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Adatkezelési tájékoztató.