Üdvözöljük, lépjen be fiókjába vagy regisztráljon.
Kategóriák

Kérem, hívjanak vissza

Írja le néhány szóban, milyen témában kér visszahívást!

Csak számokat adjon meg! (Pl.: 0612856608)
ettől eddig
captcha
Bezárás

Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940

Fogyasztói ár:
5,000 Ft

Nettó ár: 4,762 Ft
Mennyiség:       
Kiadó: Finta László
Rendelési szám:
Raktári hely MOT6
Szerző: Finta László
ISBN szám: 9789630695824
Oldalszám: 198
Nyelv: magyar
Sorozat: Ikarus Story
Kötés: keménytáblás
Belív: 1 színnyomás
Méret: 210 x 297 mm
Raktárkészlet: Készleten
Nyilvántartás: 2725

Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940

Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az IKARUS Story sorozatát, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megjelentette az IKARUS jogelőd vállalatának, az Uhri Testvérek Autókarosszéria és Járműgyártó Kft. történetének két kötetét.

A FÖLDÖN-VÍZEN-LEVEGŐBEN című kötetek a cég történetét és fejlődését kíséri figyelemmel. A képekkel, karosszéria tervekkel és gazdasági diagramokkal illusztrált kötetek a levéltárakban folytatott évtizedes kutatások adataira, volt dolgozók emlékeire alapozottan hozzák az olvasó elé a feledés homályából a vállalkozás valós történetét. A kötetekből megismerhető, hogy miként hozta létre a pénztelen két Uhri fiú és 2 Uhri leány a céget, abból miként és mikkel érte el, hogy alig 7 év alatt piacvezetőkké lett vállalatuk.

Finta László kötete hézagpótló mű. Az érdeklődő a korabeli lapokban alig talál róluk hírt, vállalatuk iratait a háború alatt megsemmisítették, ezért csak hosszantartó kutatással, elemzéssel lehetett feltárni a történetüket.

A testvérek hírverés helyett inkább alkottak, személyautó-, autóbusz és teherkocsi karosszériákat gyártottak szériában, majd fő beszállítói lettek a hadseregnek nem fegyverzetes autókból, járművekből.

A közutakról felszálltak a levegőbe is, előbb javították a hazai sportrepülőgépeket, majd a hadsereg igényei szerint felkészültek ilyen repülőgépek széria gyártására is.

Nem hagyták ki a harmadik közeget, a vizet sem. A háború előtt hadihíd szállító autókat és pótkocsikat nagyobb mennyiségben gyártottak.

Finta László a kutatási eredményeire alapozottan állítja kötetében, hogy az Uhri cég 1940-re megkerülhetetlenné lett mind a polgári-, mind a hadi járművek vonatkozásában.

A köteteket a magyar hadi járművek makettezőinek is ajánljuk, mivel a szerző rájuk is gondolva terveket-, továbbá a megépített karosszériákról több nézetben felvett képeket válogatott be köteteibe.
 

 

1938
  • Több lábra állás terve.
  • A "Kis" Horthy és az Uhri cég.
  • Agreement: Együttműködés.
  • Honvédségi munkák.
  • Polgári gyártmányok.
  • Új erkölcsi sikerek, eredmények.
  • Eredmények számokban.

    1939
  • Az év történései.
  • Új gazdasági év: a haditermelés kezdete.
  • Polgári járműgyártás.
  • Autóbuszgyártás.
  • Repülőosztály alapítása.
  • Munkásélet az Uhri cégnél.
  • Hirdetések.
  • Eredmények számokban.

    1940
  • Magyarország utolsó „béke éve”.
  • Honvédségi munkák.
  • Közvetett katonai megrendelések.
  • A repülőosztály működése.
  • Polgári rendeltetésű járművek gyártása.
  • Autóbuszok.
  • Uhri testvérek és a Magyar Vagon és Gépgyár.
  • Egyéb termékek.
  • Gazdasági értékelés.
  • Életképek.
  • Hét műköséi év értékelése.

     
  • Kép-, ábra- és tartalomjegyzék
  • Felhasznált dokumentumok és irodalom