Készleten
- Kiadó: Finta László
- Rendelési szám: ikarus5
- Raktári hely: MOT6
- ISBN szám: -
- Oldalszám: 188
- Nyelv: magyar
- Belív: 1+1 színnyomás
- Méret: 212 mm x 302 mm
- Készlet: 18
MEGJELENT!
Előrendelt példányokat László Anna dedikálja és sorszámozozza!
Finta László tanulmánya 2008-2012
László Anna feldolgozása 2022
„Az Ikarus Story 5. kötet folytatása – e sorozat keretében megjelent – Uhri Testvérek Autókarosszéria és Járműgyár, valamint az Uhri testvérek által alapított Repülőgépgyár Rt. történetnek 1933-tól 1943. év végéig tárgyaló 4 kötetnek. A sorozat az Ikarus Autókarosszéria és Járműgyár jogelődjének számító gyárak fejlődés-, gyártás- és gyártmánytörténetét a Fővárosi- a Hadtörténelmi-
és az országos Levéltárban őrzött dokumentumok és fényképek felhasználásával a lehető leghitelesebben dolgozza fel. A sorozat 2. kötete a cég történetét az 1933. évi alapításától 1937-ig tárgyalja, a 3. kötet 1938-tól 1940-ig, a 4. kötet 1941-től 1942-ig, az 5. kötet pedig a teljes 1943. év történéseit dolgozza fel. A feldolgozott évek folyamatos csökkenését a gyárak fejlődése
indokolta, mivel a szerző úgy határozott, hogy egy-egy kötet terjedelmét nem növeli olyan mértékben, amely korlátozná a tanulmányozást. Az Uhri testvérek viszont – még a háborús körülmények ellenére is – sikeresen tudták növelni gyártási kapacitásaikat és a munkásaik számát, amivel eleget tudtak tenni, a Honvédelmi Minisztérium, növekvő gyártmányféleségi és darabszámi
igényeinek, ezeken túl teljesíthették a polgári rendeléseiket is. Érdemes a figyelemre, hogy a háború alatt az Uhri fivérek az állami IMI hitel lehetőségeit is fel tudták használni és belefogtak új repülőgépgyáruk építésébe, valamint hozzákezdtek karosszériagyáruk megépítésének előkészítésébe is, mely fejlesztésekbe, az addigi versenytársaik nem látták meg a lehetőséget, ezért a HM
versenytárgyalásain fokozatosan az Uhri Testvérek nyerték el a gyártási lehetőséget. A dokumentumok tartalma arra utal, hogy a HM a nagyobb darabszámú rendelésekre nem is írt ki versenytárgyalást, mivel azokra csak az Uhri cég nyújtott be elfogadható határidőre és árra vonatkozó ajánlatot. Az 5. kötet a cég 1943-as teljes év gyártását és tevékenységét, tárgyalja.”
Tartalomjegyzék | |
Előszó Előzmények Finta László: Az Ikarus 200-as egységes típuscsalád fejlesztéstörténete Bevezető fejezet 1. fejezet. Mivé lettek az Ikarus 200-as egységes autóbuszok 2. fejezet. Előzmények 2.1. fejezet. Új Rába motorral új Ikarus autóbusz<... Előszó Előzmények Finta László: Az Ikarus 200-as egységes típuscsalád fejlesztéstörténete Bevezető fejezet 1. fejezet. Mivé lettek az Ikarus 200-as egységes autóbuszok 2. fejezet. Előzmények 2.1. fejezet. Új Rába motorral új Ikarus autóbusz 2.2. Fejezet. Ikarus távlata. 3.1. Fejezet. Tervcél. Tervtanulmány. 3.2. Fejezet. Műszaki terv. 4.1. Fejezet. 200-as típusok gyártás szervezése és gyártásindítása 4.2. Fejezet. Kísérleti-, "0" széria,- egyedi, - és sorozatgyártás. 5. Fejezet. Gyártás kiépítése Budapesten. 6. Fejezet. Gyártott típusok. 7. Fejezet. Speciális buszok és különleges karosszériák. 8. Fejezet. Sikerek és eredmények. 9. Fejezet. Utólagos kutatások, vizsgálatok. 10. Fejezet. Az Ikarus 200-as egységes autóbuszcsalád fejlesztéstörténete és Állami Díjának anomáliája. 11. Fejezet. László Anna: A 200-as egységes típuscsalád amerikai tagjának tekinthető 286-os csuklós autóbusz fejlesztéstörténete. 11.1. Fejezet. Bevezetés. 11.2. Fejezet. A 286-os csuklós autóbusz főbb paramétereinek, fődaraboknak és egyéb gépészeti egységeinek kiválasztása a CALTRANS követelményei alapján. 11.3. Fejezet. 286 K1-es csuklós autóbusz megépítése a Kísérleti Üzemben és kiszerelése az Egyedi Gyáregységben. 11.4. Fejezet. A 286 K1-es csuklós autóbusz vizsgálatai, bejáratás és felkészítés a kiszállításra. 11.5. Fejezet, Az Ikarus 286 K1-es csuklós autóbusz bemutatkozása az amerikai szakembereknek és az érdeklődő közönségnek 1978. február 1-én. 11.6. Fejezet. A 286-os csuklós autóbusz próbaüzemeltetése. Közelmúltban megjelent autóbuszos könyvek képekben. Felhasznált-, és ajánlott irodalomjegyzék. Tartalomjegyzék |