Üdvözöljük, lépjen be fiókjába vagy regisztráljon.
Kategóriák

Kérem, hívjanak vissza

Írja le néhány szóban, milyen témában kér visszahívást!

Csak számokat adjon meg! (Pl.: 0612856608)
ettől eddig
captcha
Bezárás

Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)

Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960) Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960) Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960) Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960) Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960) Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Fogyasztói ár:
4,100 Ft

Nettó ár: 3,905 Ft
Mennyiség:       
Kiadó: A Magyar Hadi- és Gépjárműtechnikai Közhasznú Alapítvány
Rendelési szám:
Raktári hely MOT6
Szerző: Boldizsár János Tibor
ISBN szám: 9789630634625
Kiadás éve: 2007
Oldalszám: 118
Nyelv: magyar
Sorozat: Magyar járművek - típustörténetek
Kötés: puha borítás
Belív: 1 színnyomás
Méret: 210 x 297 mm
Raktárkészlet: Készleten
Nyilvántartás: 2767

Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)

1945 előtt Magyarországon csak kissorozatú tehergépkocsi-gyártás folyt. A háború utáni gazdasági fellendülés és a fennálló körülmények szükségessé tették a hazai nagyüzemi teherautó-gyártás mielőbbi megindítását. A kezdeti célkitűzés a polgári és honvédelmi feladatokat ellátó, lehetőleg egységes gépkocsitípus sorozatgyártására épült. Az eredeti elképzelés az volt, hogy az új magyar tehergépkocsit a Weiss Manfréd Művek, a főegységeket a Magyar Vagon és Gépgyár készítse, a készre szerelést az Ikarus végezze. E három gyár kooperációjából kellett volna megszületni az új magyar tehergépkocsi-gyártásnak. az előzetes tanulmányok mindinkább meggyőzték az illetékeseket és tervezőket, hogy a három gyár ilyenfajta kooperációja nehézségeket okozna, tehát komplex megoldás keresése volt a cél. A megoldást a márkanévül is szolgáló Csepel szigeten lévő volt Dunai Repülőgépgyár helyén új autógyár telepítése jelentette. A Népgazdasági Tanács a Magyar Népköztársaság Kormányától átruházott hatáskörben az 1949. november 3-án 322/16/1949. szám alatt hozott határozatában Csepel Autógyár Nemzeti Vállalat alapítását határozta el. Amikor a határozatot november 18-án kézbesítették, az egykori repülőgépgyár romhalmazának épen maradt vaskapuja fölött már ott állt a tábla: CSEPEL AUTÓGYÁR.
 

  • A kezdet
  • Az új magyar tehergépkocsi, és változatai
  • Csepel HD-420 hegyi diesel tehergépkocsi
  • Katonai rendeltetésű tehergépkocsik
  • Csepel 350 tehergépkocsi napjainkban