Menü
Kosár

Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)

Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
4 100 Ft
Nettó ár: 3 905 Ft
1945 előtt Magyarországon csak kissorozatú tehergépkocsi-gyártás folyt. A háború utáni gazdasági fellendülés és a fennálló körülmények szükségessé tették a hazai nagyüzemi teherautó-gyártás mielőbbi megindítását. A kezdeti célkitűzés a polgári és honvédelmi feladatokat ellátó, lehetőleg egységes gépkocsitípus sorozatgyártására épült. Az eredeti elképzelés az volt, hogy az új magyar tehergépkocsit a Weiss Manfréd Művek, a főegységeket a Magyar Vagon és Gépgyár készítse, a készre szerelést az Ikarus végezze. E három gyár kooperációjából kellett volna megszületni az új magyar tehergépkocsi-gyártásnak. az előzetes tanulmányok mindinkább meggyőzték az illetékeseket és tervezőket, hogy a három gyár ilyenfajta kooperációja nehézségeket okozna, tehát komplex megoldás keresése volt a cél. A megoldást a márkanévül is szolgáló Csepel szigeten lévő volt Dunai Repülőgépgyár helyén új autógyár telepítése jelentette. A Népgazdasági Tanács a Magyar Népköztársaság Kormányától átruházott hatáskörben az 1949. november 3-án 322/16/1949. szám alatt hozott határozatában Csepel Autógyár Nemzeti Vállalat alapítását határozta el. Amikor a határozatot november 18-án kézbesítették, az egykori repülőgépgyár romhalmazának épen maradt vaskapuja fölött már ott állt a tábla: CSEPEL AUTÓGYÁR.
 
Szerző / Kiadványcím
Boldizsár János Tibor - Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Tartalomjegyzék
  • A kezdet
  • Az új magyar tehergépkocsi, és változatai
  • Csepel HD-420 hegyi diesel tehergépkocsi
  • Katonai rendeltetésű tehergépkocsik
  • Csepel 350 tehergépkocsi napjainkban

Írjon véleményt a termékről!

Megjegyzés: A vélemény szövege minimum 25 és maximum 1000 karakterből állhat!
Rossz
Ellenőrző kód
Hungarian Motorcycles Hungarian Motorcycles
Készleten
Az első angol nyelvű könyv a magyar motorkerékpárok történetéről! A múlt motorkerékpárjait bemutató nemzetközi enciklopédiákat lapozva csak elvétve..
4 900 Ft
Nettó ár:4 667 Ft
Ikarus Story 2. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1933-1937 Ikarus Story 2. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1933-1937
Készleten
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat feláll..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940 Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940
Készleten
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat feláll..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942 Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Készleten
„Az Ikarus Story gyűjtőcímet először nem a 2007-ben megjelentetett, az Ikarus jogelődjének számító Uhri Imre féle kocsigyár történetét A KAROSSZÉRIAGY..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Német motorkerékpárok Német motorkerékpárok
Készleten
A könyv a második világháborút követő másfél évtized történetét foglalja össze, amely talán a legérdekesebb fejezete a német motorkerékpár-gyártásnak...
5 500 Ft
Nettó ár:5 238 Ft
Magyar autógyárak katonai járművei Magyar autógyárak katonai járművei
Készleten
Szerzők: Dr. Bárdos András, Dr. Bonhard Attila, Dr. Dombrády Lóránt, Flaisz Imre, Hajdú Ferenc, Haris Lajos, Haris Ottó, Korbuly Ádám, Lányi Aladár, ..
9 700 Ft
Nettó ár:9 238 Ft
BMW 2-valve Twins (1970 - 1996) BMW 2-valve Twins (1970 - 1996)
Előrendelhető
UK R45 473cc 78 - 85 UK R50 498cc 70 - 73 USA ..
12 500 Ft
Nettó ár:11 905 Ft
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960) Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)
Készleten
1945 előtt Magyarországon csak kissorozatú tehergépkocsi-gyártás folyt. A háború utáni gazdasági fellendülés és a fennálló körülmények szükségessé tet..
4 100 Ft
Nettó ár:3 905 Ft
A jobb felhasználói élmény érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk. A weboldal böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Adatkezelési tájékoztató.