Menü
Kosár

Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942

Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942

Készleten
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
  • Kiadó: Finta László
  • Rendelési szám: Ikarus4
  • Raktári hely: MOT6
  • ISBN szám: 9789630848381
  • Oldalszám: 236
  • Nyelv: magyar
  • Sorozat: Ikarus Story
  • Kötés: keménytáblás
  • Belív: 1+1 színnyomás
  • Méret: 210 mm x 297 mm
  • Készlet: 3
5 000 Ft
Nettó ár: 4 762 Ft
„Az Ikarus Story gyűjtőcímet először nem a 2007-ben megjelentetett, az Ikarus jogelődjének számító Uhri Imre féle kocsigyár történetét A KAROSSZÉRIAGYÁROS címmel feldolgozó kötetnél használtam sorozatcímként. Először a mellékelt képen látható Ikarus Story 3,5 főcímű gyártmányismertetőnél használtam, amit az 1994. szeptember elsején nyitott hannoveri Nemzetközi Automobil Kiállításon az 1995-ben esedékes Ikarus 100 éves évfordulóját megelőzően rendezett kiállításon bemutatott TR 3,5 típusjelű kis önhordó Uhri tervezésű és részben az Ikarusban gyártott autóbuszhoz készítettem.

E buszt a roncsaiból - szervezésemben - az akkori Iparügyi Minisztérium és az Ikarushoz hasonlóan válságos helyzetben lévő 14 vállalat anyagi segítségével, a BKV Főműhelyben részlegesen állították helyre.

A TR. 3,5-es kis önhordó autóbuszt a háborút követően a - NIK keretében - állami felügyelet alá helyezett Uhri cég fejlesztette ki és 1948-ban kezdte gyártani. E típus része volt az Uhri cég innovációs munkájának, mint arról az Előszóban ismertette Dr. Michelberger Pál akadémikus.

A hannoveri IAA-n terített, a képen mutatott címoldalú ismertetőben 8 oldalon keresztül ismertettem a kiállított, helyreállított busz történetét és a típus gyártási darabszámait, melyből 1948-ban 38 darabot, 1949-ben további 28 darabot adtunk el. Amiként az a képen látható, a busz egy példányát már 1949-ben Egyiptomban is bemutatta a cég, hiszen a képet 1949. júniusi számának címoldalán közölte a Gép című lap 6. száma.

Mi tudtuk, hiszen a tájékoztatóban is azt állítottam, de Európa csak a kiállításról beszámoló olasz Tutto Transporti szaklapból értesülhetett arról, hogy e típusával legalább 4 évvel megelőzte a Kássbohrer céget az önhordó buszok gyártásában, mint írta: e típusával az Ikarus elorozta az önhordó buszok gyártásának elsőbbségét a Kássbohrertől.

Az utalt elsőbbség is bizonyítja az Uhri tervezők és menedzserek képességeit, újat akarásának sikerességét, melyekről bővebbeket olvashatnak a kötet tisztelt olvasói.”

Finta László

Az Ikarus Story 4. kötetében az Uhri Testvérek cég történetét dolgozza fel a háborús években 1944. december 18.-ig bezárólag, mely időtől kezdve a cég abbahagyta a hadsereg rendeléseinek teljesítését, miután a cég munkásainak többsége kívül rekedt a szovjet és román csapatokkal közbezárt Budapesten, illetőleg a budapestiek sem tudtak bejutni a védő német-magyar csapatokkal elfoglalt, hadműveleti területté vált Hungária körútra.

Pedig a dokumentumok szerint rendelésekkel bőven el voltak látva, csak a már megkapott rendelések teljesítése egészen 1946 augusztusáig lekötötte volna kapacitásukat. Ugyanakkor a HM még több rendelés kiadását helyezte kilátásba.

Mindezeket elvitte Budapest ostroma, amiben lényegében megsemmisült a cég Hungária körúti telephelye, benne a cég polgári dokumentumai.


 
 
Szerző / Kiadványcím
Finta László - Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Tartalomjegyzék
  • Békéből a háborúba

    1941
  • Háborúba sodortatjuk magunkat
  • Honvédelmi munkák
  • Polgári járművek gyártása
  • Repülőgépgyártás

    1942
  • A háború folytatódik
  • Haditermelés
  • Billenő rakterű pótkocsik
  • Polgári munkák
  • A Karosszériagyár repülőgép osztályának működése
  • Értékelés
  • Gazdasági értékelés
  • Innováció
     

Írjon véleményt a termékről!

Megjegyzés: A vélemény szövege minimum 25 és maximum 1000 karakterből állhat!
Rossz
Ellenőrző kód
The Motoring Century - The Story of the Royal Automobile Club
Készleten
Mindig élmény megismerkedni egy autó klub életével, mivel olyan különleges történetekkel, adatokkal és fényképekkel tudnak szolgálni, amit más írásokb..
12 000 Ft
Nettó ár:11 429 Ft
Ikarus Story 1. - A karosszériagyáros Uhri Imre Története Ikarus Story 1. - A karosszériagyáros Uhri Imre Története
Készleten
A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus fejlődés és fejlesztés történet nem ismerhető meg a jogelődök történetének ism..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Ikarus Story 2. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1933-1937 Ikarus Story 2. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1933-1937
Készleten
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat feláll..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940 Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940
Készleten
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat feláll..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Magyar autógyárak katonai járművei Magyar autógyárak katonai járművei
Készleten
Szerzők: Dr. Bárdos András, Dr. Bonhard Attila, Dr. Dombrády Lóránt, Flaisz Imre, Hajdú Ferenc, Haris Lajos, Haris Ottó, Korbuly Ádám, Lányi Aladár, ..
9 700 Ft
Nettó ár:9 238 Ft
Az Ikarus évszázados története Az Ikarus évszázados története
Előrendelhető
ELŐRENDELHETŐ!3. átdolgozott kiadása várhatóan 2024. év végén fog megjelenni. Kérjük ne bankkártyával egyenlítse ki az összeget.Hiánypótló céllal..
14 900 Ft
Nettó ár:14 190 Ft
Mercedes-Benz Strich-8 Modelle 200-280 Mercedes-Benz Strich-8 Modelle 200-280
Készleten
Az 1968-ban bemutatott W 114/115-ös szériával számos új trendet vezetett be, a modellek megjelenésének terén pedig a lehető legtöbbet hozta ki az „új ..
7 900 Ft
Nettó ár:7 524 Ft
Ikarus Story 1. - A karosszériagyáros Uhri Imre Története - Sérült Ikarus Story 1. - A karosszériagyáros Uhri Imre Története - Sérült
-20 % Készleten
Szállításban megsérült a könyvnek a felső gerince és a borítónak a sarka. A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus f..
4 000 Ft 5 000 Ft
Nettó ár:3 810 Ft
Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940 - Sérült Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940 - Sérült
-20 % Készleten
Szállításban megsérült a könyvnek a felső gerince és a borítónak a sarka. Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedé..
4 000 Ft 5 000 Ft
Nettó ár:3 810 Ft
Porsche Electrified - Since 1893 Porsche Electrified - Since 1893
Készleten
A Porsche története elektromosan kezdődött: már 1893- ban Ferdinand Porsche átalakította szülei házát és elektromos villamos hálózatot épített ki benn..
9 000 Ft
Nettó ár:8 571 Ft
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942 Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Készleten
„Az Ikarus Story gyűjtőcímet először nem a 2007-ben megjelentetett, az Ikarus jogelődjének számító Uhri Imre féle kocsigyár történetét A KAROSSZÉRIAGY..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
A jobb felhasználói élmény érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk. A weboldal böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Adatkezelési tájékoztató.