Menü
Kosár

Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942

Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942

Készleten
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
  • Kiadó: Finta László
  • Rendelési szám: Ikarus4
  • Raktári hely: MOT6
  • ISBN szám: 9789630848381
  • Oldalszám: 236
  • Nyelv: magyar
  • Sorozat: Ikarus Story
  • Kötés: keménytáblás
  • Belív: 1+1 színnyomás
  • Méret: 210 mm x 297 mm
  • Készlet: 4
5 000 Ft
Nettó ár: 4 762 Ft
„Az Ikarus Story gyűjtőcímet először nem a 2007-ben megjelentetett, az Ikarus jogelődjének számító Uhri Imre féle kocsigyár történetét A KAROSSZÉRIAGYÁROS címmel feldolgozó kötetnél használtam sorozatcímként. Először a mellékelt képen látható Ikarus Story 3,5 főcímű gyártmányismertetőnél használtam, amit az 1994. szeptember elsején nyitott hannoveri Nemzetközi Automobil Kiállításon az 1995-ben esedékes Ikarus 100 éves évfordulóját megelőzően rendezett kiállításon bemutatott TR 3,5 típusjelű kis önhordó Uhri tervezésű és részben az Ikarusban gyártott autóbuszhoz készítettem.

E buszt a roncsaiból - szervezésemben - az akkori Iparügyi Minisztérium és az Ikarushoz hasonlóan válságos helyzetben lévő 14 vállalat anyagi segítségével, a BKV Főműhelyben részlegesen állították helyre.

A TR. 3,5-es kis önhordó autóbuszt a háborút követően a - NIK keretében - állami felügyelet alá helyezett Uhri cég fejlesztette ki és 1948-ban kezdte gyártani. E típus része volt az Uhri cég innovációs munkájának, mint arról az Előszóban ismertette Dr. Michelberger Pál akadémikus.

A hannoveri IAA-n terített, a képen mutatott címoldalú ismertetőben 8 oldalon keresztül ismertettem a kiállított, helyreállított busz történetét és a típus gyártási darabszámait, melyből 1948-ban 38 darabot, 1949-ben további 28 darabot adtunk el. Amiként az a képen látható, a busz egy példányát már 1949-ben Egyiptomban is bemutatta a cég, hiszen a képet 1949. júniusi számának címoldalán közölte a Gép című lap 6. száma.

Mi tudtuk, hiszen a tájékoztatóban is azt állítottam, de Európa csak a kiállításról beszámoló olasz Tutto Transporti szaklapból értesülhetett arról, hogy e típusával legalább 4 évvel megelőzte a Kássbohrer céget az önhordó buszok gyártásában, mint írta: e típusával az Ikarus elorozta az önhordó buszok gyártásának elsőbbségét a Kássbohrertől.

Az utalt elsőbbség is bizonyítja az Uhri tervezők és menedzserek képességeit, újat akarásának sikerességét, melyekről bővebbeket olvashatnak a kötet tisztelt olvasói.”

Finta László

Az Ikarus Story 4. kötetében az Uhri Testvérek cég történetét dolgozza fel a háborús években 1944. december 18.-ig bezárólag, mely időtől kezdve a cég abbahagyta a hadsereg rendeléseinek teljesítését, miután a cég munkásainak többsége kívül rekedt a szovjet és román csapatokkal közbezárt Budapesten, illetőleg a budapestiek sem tudtak bejutni a védő német-magyar csapatokkal elfoglalt, hadműveleti területté vált Hungária körútra.

Pedig a dokumentumok szerint rendelésekkel bőven el voltak látva, csak a már megkapott rendelések teljesítése egészen 1946 augusztusáig lekötötte volna kapacitásukat. Ugyanakkor a HM még több rendelés kiadását helyezte kilátásba.

Mindezeket elvitte Budapest ostroma, amiben lényegében megsemmisült a cég Hungária körúti telephelye, benne a cég polgári dokumentumai.


 
 
Szerző / Kiadványcím
Finta László - Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Tartalomjegyzék
  • Békéből a háborúba

    1941
  • Háborúba sodortatjuk magunkat
  • Honvédelmi munkák
  • Polgári járművek gyártása
  • Repülőgépgyártás

    1942
  • A háború folytatódik
  • Haditermelés
  • Billenő rakterű pótkocsik
  • Polgári munkák
  • A Karosszériagyár repülőgép osztályának működése
  • Értékelés
  • Gazdasági értékelés
  • Innováció
     

Írjon véleményt a termékről!

Megjegyzés: A vélemény szövege minimum 25 és maximum 1000 karakterből állhat!
Rossz
Ellenőrző kód
Ikarus Story 1. - A karosszériagyáros Uhri Imre Története Ikarus Story 1. - A karosszériagyáros Uhri Imre Története
Készleten
A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus fejlődés és fejlesztés történet nem ismerhető meg a jogelődök történetének ism..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Ikarus Story 2. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1933-1937 Ikarus Story 2. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1933-1937
Készleten
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat feláll..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940 Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940
Készleten
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat feláll..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
Magyar autógyárak katonai járművei Magyar autógyárak katonai járművei
Készleten
Szerzők: Dr. Bárdos András, Dr. Bonhard Attila, Dr. Dombrády Lóránt, Flaisz Imre, Hajdú Ferenc, Haris Lajos, Haris Ottó, Korbuly Ádám, Lányi Aladár, ..
9 700 Ft
Nettó ár:9 238 Ft
Michelberger Pál és kora
Készleten
Michelberger Pál munkássága rendkívül összetett volt: tudós kutató mérnök, iskolateremtő, újító oktató és alkotó, ipari szakember, akinek a neve olyan..
3 250 Ft
Nettó ár:3 095 Ft
BMW 2-valve Twins (1970 - 1996) BMW 2-valve Twins (1970 - 1996)
Előrendelhető
UK R45 473cc 78 - 85 UK R50 498cc 70 - 73 USA ..
12 500 Ft
Nettó ár:11 905 Ft
Ikarus Story 1. - A karosszériagyáros Uhri Imre Története - Sérült Ikarus Story 1. - A karosszériagyáros Uhri Imre Története - Sérült
-20 % Készleten
Szállításban megsérült a könyvnek a felső gerince és a borítónak a sarka. A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus f..
4 000 Ft 5 000 Ft
Nettó ár:3 810 Ft
Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940 - Sérült Ikarus Story 3. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1938-1940 - Sérült
-20 % Készleten
Szállításban megsérült a könyvnek a felső gerince és a borítónak a sarka. Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedé..
4 000 Ft 5 000 Ft
Nettó ár:3 810 Ft
Porsche Electrified - Since 1893 Porsche Electrified - Since 1893
Készleten
A Porsche története elektromosan kezdődött: már 1893- ban Ferdinand Porsche átalakította szülei házát és elektromos villamos hálózatot épített ki benn..
9 000 Ft
Nettó ár:8 571 Ft
Porsche personenwagen seit 1948
Előrendelhető
1948-tól bemutatja a Porsche típusokat. A legfontosabb adatokat tartalmazza, és minden típusról egy képet is. ..
4 300 Ft
Nettó ár:4 095 Ft
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942 Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
Készleten
„Az Ikarus Story gyűjtőcímet először nem a 2007-ben megjelentetett, az Ikarus jogelődjének számító Uhri Imre féle kocsigyár történetét A KAROSSZÉRIAGY..
5 000 Ft
Nettó ár:4 762 Ft
A jobb felhasználói élmény érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk. A weboldal böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Adatkezelési tájékoztató.