Készleten
Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942
- Kiadó: Finta László
- Rendelési szám: Ikarus4
- Raktári hely: MOT6
- ISBN szám: 9789630848381
- Oldalszám: 236
- Nyelv: magyar
- Sorozat: Ikarus Story
- Kötés: keménytáblás
- Belív: 1+1 színnyomás
- Méret: 210 mm x 297 mm
- Készlet: 3
5 000 Ft
Nettó ár: 4 762 Ft
„Az Ikarus Story gyűjtőcímet először nem a 2007-ben megjelentetett, az Ikarus jogelődjének számító Uhri Imre féle kocsigyár történetét A KAROSSZÉRIAGYÁROS címmel feldolgozó kötetnél használtam sorozatcímként. Először a mellékelt képen látható Ikarus Story 3,5 főcímű gyártmányismertetőnél használtam, amit az 1994. szeptember elsején nyitott hannoveri Nemzetközi Automobil Kiállításon az 1995-ben esedékes Ikarus 100 éves évfordulóját megelőzően rendezett kiállításon bemutatott TR 3,5 típusjelű kis önhordó Uhri tervezésű és részben az Ikarusban gyártott autóbuszhoz készítettem.
E buszt a roncsaiból - szervezésemben - az akkori Iparügyi Minisztérium és az Ikarushoz hasonlóan válságos helyzetben lévő 14 vállalat anyagi segítségével, a BKV Főműhelyben részlegesen állították helyre.
A TR. 3,5-es kis önhordó autóbuszt a háborút követően a - NIK keretében - állami felügyelet alá helyezett Uhri cég fejlesztette ki és 1948-ban kezdte gyártani. E típus része volt az Uhri cég innovációs munkájának, mint arról az Előszóban ismertette Dr. Michelberger Pál akadémikus.
A hannoveri IAA-n terített, a képen mutatott címoldalú ismertetőben 8 oldalon keresztül ismertettem a kiállított, helyreállított busz történetét és a típus gyártási darabszámait, melyből 1948-ban 38 darabot, 1949-ben további 28 darabot adtunk el. Amiként az a képen látható, a busz egy példányát már 1949-ben Egyiptomban is bemutatta a cég, hiszen a képet 1949. júniusi számának címoldalán közölte a Gép című lap 6. száma.
Mi tudtuk, hiszen a tájékoztatóban is azt állítottam, de Európa csak a kiállításról beszámoló olasz Tutto Transporti szaklapból értesülhetett arról, hogy e típusával legalább 4 évvel megelőzte a Kássbohrer céget az önhordó buszok gyártásában, mint írta: e típusával az Ikarus elorozta az önhordó buszok gyártásának elsőbbségét a Kássbohrertől.
Az utalt elsőbbség is bizonyítja az Uhri tervezők és menedzserek képességeit, újat akarásának sikerességét, melyekről bővebbeket olvashatnak a kötet tisztelt olvasói.”
Finta László
Az Ikarus Story 4. kötetében az Uhri Testvérek cég történetét dolgozza fel a háborús években 1944. december 18.-ig bezárólag, mely időtől kezdve a cég abbahagyta a hadsereg rendeléseinek teljesítését, miután a cég munkásainak többsége kívül rekedt a szovjet és román csapatokkal közbezárt Budapesten, illetőleg a budapestiek sem tudtak bejutni a védő német-magyar csapatokkal elfoglalt, hadműveleti területté vált Hungária körútra.
Pedig a dokumentumok szerint rendelésekkel bőven el voltak látva, csak a már megkapott rendelések teljesítése egészen 1946 augusztusáig lekötötte volna kapacitásukat. Ugyanakkor a HM még több rendelés kiadását helyezte kilátásba.
Mindezeket elvitte Budapest ostroma, amiben lényegében megsemmisült a cég Hungária körúti telephelye, benne a cég polgári dokumentumai.
E buszt a roncsaiból - szervezésemben - az akkori Iparügyi Minisztérium és az Ikarushoz hasonlóan válságos helyzetben lévő 14 vállalat anyagi segítségével, a BKV Főműhelyben részlegesen állították helyre.
A TR. 3,5-es kis önhordó autóbuszt a háborút követően a - NIK keretében - állami felügyelet alá helyezett Uhri cég fejlesztette ki és 1948-ban kezdte gyártani. E típus része volt az Uhri cég innovációs munkájának, mint arról az Előszóban ismertette Dr. Michelberger Pál akadémikus.
A hannoveri IAA-n terített, a képen mutatott címoldalú ismertetőben 8 oldalon keresztül ismertettem a kiállított, helyreállított busz történetét és a típus gyártási darabszámait, melyből 1948-ban 38 darabot, 1949-ben további 28 darabot adtunk el. Amiként az a képen látható, a busz egy példányát már 1949-ben Egyiptomban is bemutatta a cég, hiszen a képet 1949. júniusi számának címoldalán közölte a Gép című lap 6. száma.
Mi tudtuk, hiszen a tájékoztatóban is azt állítottam, de Európa csak a kiállításról beszámoló olasz Tutto Transporti szaklapból értesülhetett arról, hogy e típusával legalább 4 évvel megelőzte a Kássbohrer céget az önhordó buszok gyártásában, mint írta: e típusával az Ikarus elorozta az önhordó buszok gyártásának elsőbbségét a Kássbohrertől.
Az utalt elsőbbség is bizonyítja az Uhri tervezők és menedzserek képességeit, újat akarásának sikerességét, melyekről bővebbeket olvashatnak a kötet tisztelt olvasói.”
Finta László
Az Ikarus Story 4. kötetében az Uhri Testvérek cég történetét dolgozza fel a háborús években 1944. december 18.-ig bezárólag, mely időtől kezdve a cég abbahagyta a hadsereg rendeléseinek teljesítését, miután a cég munkásainak többsége kívül rekedt a szovjet és román csapatokkal közbezárt Budapesten, illetőleg a budapestiek sem tudtak bejutni a védő német-magyar csapatokkal elfoglalt, hadműveleti területté vált Hungária körútra.
Pedig a dokumentumok szerint rendelésekkel bőven el voltak látva, csak a már megkapott rendelések teljesítése egészen 1946 augusztusáig lekötötte volna kapacitásukat. Ugyanakkor a HM még több rendelés kiadását helyezte kilátásba.
Mindezeket elvitte Budapest ostroma, amiben lényegében megsemmisült a cég Hungária körúti telephelye, benne a cég polgári dokumentumai.
Szerző / Kiadványcím | |
Finta László - Ikarus Story 4. - Földön vízen levegőben- Uhri Testvérek Története 1941-1942 | |
Tartalomjegyzék | |
|