Üdvözöljük, lépjen be fiókjába vagy regisztráljon.
Kategóriák

Kérem, hívjanak vissza

Írja le néhány szóban, milyen témában kér visszahívást!

Csak számokat adjon meg! (Pl.: 0612856608)
ettől eddig
captcha
Bezárás

Autók a Szovjetunióból

Fogyasztói ár:
9,700 Ft

Nettó ár: 9,238 Ft
Mennyiség:       
Kiadó: Maróti Könyvkiadó
Rendelési szám:
Raktári hely MOT6
Szerző: Andy Thompson
ISBN szám: 9639005932
Kiadás éve: 2008
Oldalszám: 384
Nyelv: magyar
Kötés: keménytáblás
Belív: 4 színnyomás
Méret: 220 x 275 mm
Raktárkészlet: Készleten
Nyilvántartás: 2739

Autók a Szovjetunióból

Cárok és diktátorok határozták meg a birodalmak sorsát és közlekedését: II. Miklós uralkodása idején Oroszországban mostohagyerek volt az automobil, melynek tömeges elterjedésre évtizedeket kellett várni, de később sem ment könnyen. A keménykezű irányításnak nemcsak a tömeggyártás, de sok műszaki értelmiségi és persze találmány is áldozatul esett, pedig a Szovjetunióban is ezernyi tehetséges mérnök álmodozott, mi több, tervezett autókat. Ezek közül azonban nem mindig a legjobb és legkorszerűbb valósult meg.

Sztálin például nemcsak a pártot és hadsereget vezette, de keményen beleszólt a járműipari fejlesztésekbe is, ráadásul nagyon konzervatív volt, és félelmükben tanácsadói még csak ajánlani sem mertek divatos formájú korszerű konstrukciót. Pedig azokból is volt bőven, igaz, némelyikből egyetlen darab készült, de sokról csak papírterv született, és megmaradt a rajzasztalon.

Egyedi prototípusok és a többszázezres sorozatok fémjelzik a szovjet autógyártást, mely kiszolgált egy világháborút, élvezte a központi tervgazdálkodás előnyeit és hátrányait is, de kétségtelenül kivételes és gazdag része a világ járműtörténetének. Ezt mutatja be Andy Thompson könyve, az Autók a Szovjetunióból (eredeti kiadó: Haynes).

A szovjet járműipar krónikája mellett igazi autókülönlegességekkel ismerkedhet meg az Olvasó, aki talán először ebben a könyvben mélyedhet el pontosan a GAZ, ZIL, ZISZ, meg a többi modell betű- és számmisztikájában. Nem kevésbé izgalmas megtudni, hogy a piacgazdaságot elvető kommunizmusban más ágazatokat megelőzve a járműiparban, egészen pontosan a KIM gyárban már 1937-ben bevezették a teljesítménybérezést. Igaz, a módszer előnyeiről és hátrányairól, a szocialista társadalommal való összeférhetőségéről szóló vitának volt kockázata. Nem volt ajánlatos vitatkozni Sztálinnal 1940 augusztusában, amikor az éppen elkészült prototípusokat kritizálta: nehezményezte, hogy a KIM csak kétajtós, és nem tetszettek neki a régi stílusú első sárvédőre szerelt, különálló fényszórók sem. A gyár sietve megtervezett egy továbbfejlesztett változatot, a pártfőtitkár kritikai megjegyzéseit szem előtt tartva, ami akkoriban igen bölcs döntésnek bizonyult. A KIM később Moszkvicsként vált híressé. Ritka fotók és hiteles történetek százai gazdagítják a Maróti Könyvkereskedés és Könyvkiadó gondozásában megjelent könyvet.
 
  • Egy szép új világ útjain 1917-1945
  • A győzelemtől a Szputnyikig 1945-1960
  • Minden dácsán autó álljon! 1960-1979
  • Hamvába holt modellek 1980-1991
  • A posztszovjet korszak 1991 után
  • Orosz csodák a magyar piacon
     

  • Egy szép új világ útjain 1917-1945
  • A győzelemtől a Szputnyikig 1945-1960
  • Minden dácsán autó álljon! 1960-1979
  • Hamvába holt modellek 1980-1991
  • A posztszovjet korszak 1991 után
  • Orosz csodák a magyar piacon