- Kiadó: Maróti Könyvkiadó
- Rendelési szám:
- Raktári hely: MOT6
- ISBN szám: 9789639945029
- Oldalszám: 192
- Nyelv: angol
- Kötés: keménytáblás
- Belív: 4 színnyomás
- Méret: 210 mm x 300 mm
- Készlet: 1709
A múlt motorkerékpárjait bemutató nemzetközi enciklopédiákat lapozva csak elvétve találunk utalást magyar motorokra, ebben a témakörben sikeres magyar alkotókra vagy híres magyar motorversenyzőkre. Pedig ennél a szürke ismeretlenségnél a magyar motoros múlt értékei és eredményei többet érdemelnének. Elszigeteltségünk okai jórészt a második világháborút követően, évtizedekig tartó gazdasági és politikai elkülönülésünkben keresendők.
Technikatörténeti múltunk tudatos feltárásának és feldolgozásának keretében valamennyi motorkerékpár gyártó és gyártmány hiteles feldolgozása mára jórészt megtörtént. Így lehetőség nyílott arra, hogy a magyar műszaki múltnak ezt a kicsiny, de sokak számára fontos részletét a határainkon túl is hozzáférhetővé tegyük, mégpedig a „Magyar motorkerékpárok”, a hazai motoros múltat egységesen összefoglaló kötetünk angol nyelvű kiadásával.
Reméljük, hogy a veterán motorkerékpárok gyűjtői külföldön is hasznos ismereteket találnak ebben a kiadványban valamennyi hazai gyártmányról. Új típusaink sajnos nincsenek, mivel az utolsó magyar gyártósor is befejezte működését még 1975-ben.
A következő motorkerékpárokról is olvashatunk a könyvben: Méray motorkerékpárok, Nova, EMMAG, Mátra, SHB, BMG, Népmotor, (Weiss Manfréd) WM 250, WM 98, WM Turán, Csepel 100 (Nikkeltankos), Csepel Túra, Csepel 100/48, Csepel 125/49, Csepel 125/T, Csepel 250 U, Csepel 250, Dongó, Berva, Panni, Danuvia, Danuvia White, Pannonia TL, Pannonia TLT, Pannonia TLF, Pannonia TLB, Pannonia T5, T6, T7, T8, T9, Cimbora, Tünde robogó, Duna oldalkocsi, Motorkuli utánfutó, Pille utánfutó, Szabolcs áruszállító, Pannonia P10, Pannonia P20, Pannonia P21, Pannonia Bol d'Or, Cél motor, P20 M,
The first book about the history of Hungarian motorcycles – in English
Browsing through the pages of any encyclopedia about the motoring of the past you can hardly find any references to Hungarian motorcycles, successful Hungarian manufacturers or racers. However, the values and success stories of the Hungarian motorcycle history deserve much more than that. Our isolation finds its roots in the economic and political separation during the decades after World War II.
Thanks to the systematic exploration and study of our history of technology, each and every motorcycle model and manufacturer has been correctly identified and recorded. By publishing the English edition of the "Hungarian Motorcycles" – the comprehensive history of the past of the Hungarian motorcycles – we try and extend the access to this small but important item of the past beyond our borders.
This book is hopefully going to be the ultimate guide to the vintage motorcycle collector interested in Hungarian machines. Unfortunately there have been no new Hungarian models since the last production line stopped in 1975.
Szerző / Kiadványcím | |
Dr.Kováts Miklós - Hungarian Motorcycles | |
Tartalomjegyzék | |
|
|
Nyelv | |
angol |
Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény Nyílt nap
Melyik magyar motorkerékpár a kedvence?
Pannónia, Danuvia, Csepel, Berva, Panni, esetleg a Mátra, Méray, BMG vagy SHB?
Bármelyik is legyen az, a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményben találkozhat mindegyikkel.
Nyílt napjaink remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megismerkedjenek a magyar motorkerékpár-gyártás történetével, tüzetessebben szemügyre vegye a Magyarországon végig söprő gyártási trendeket, és betekintést kapjon a motorok felújításának folyamatába.
Évente 6 alkalommal látogatható a Nyílt nap a gyűjteményben, ahol a hazai motorkerékpár gyártás kerül a központba. A gyűjtemény látogatás első részében egy technika történeti előadás kerül megrendezésre, majd a padláson lévő motoroké lesz a főszerep.
Bővebb információ az alábbi honlapon: www.marotimotor.hu
Előre egyeztetett időpontban 10-20 fős csoportok fogadására is van lehetőség.
Érdeklődni az alábbi telefonszámon: 06 1/285-6608 vagy 06 30/862-2045