„Aki veszi a fáradtságot, hogy ezt a visszaemlékezést elolvassa, nos az egy olyan ezred életébe nyer bepillantást, melyet azért hoztak létre, hogy háború esetén segítse az utánpótlást a hátország és a frontvonal között. Nem kisebb feladatra született tehát, mint arra, hogy a fronton, a lövészárokban..
Cárok és diktátorok határozták meg a birodalmak sorsát és közlekedését: II. Miklós uralkodása idején Oroszországban mostohagyerek volt az automobil, melynek tömeges elterjedésre évtizedeket kellett várni, de később sem ment könnyen. A keménykezű irányításnak nemcsak a tömeggyártás, de sok műszaki ér..
ELŐRENDELHETŐ!3. átdolgozott kiadása várhatóan 2024. év végén fog megjelenni. Kérjük ne bankkártyával egyenlítse ki az összeget.Az árváltozás jogát fenntartjuk!Hiánypótló céllal született meg az Ikarus történetét feldolgozó könyv. Az Ikarus és elődvállalatainak sorsa szorosan összeforrt a XX. s..
1945 előtt Magyarországon csak kissorozatú tehergépkocsi-gyártás folyt. A háború utáni gazdasági fellendülés és a fennálló körülmények szükségessé tették a hazai nagyüzemi teherautó-gyártás mielőbbi megindítását. A kezdeti célkitűzés a polgári és honvédelmi feladatokat ellátó, lehetőleg egységes gép..
Húsz éve fejeződött be Magyarországon az állami kézben összpontosuló „autókereskedelem”. Ekkor váltotta fel a MERKUR telepeket az európai mintákat követő márkakereskedői hálózat. A GÉMOSZ elnöksége úgy gondolta, meg kell örökíteni ennek a húsz évnek a történetét. Történelemkönyvet tart a kezében az ..
Takács János könyve a Győri Automobil és Motor Club 1929-1939 közötti történetét dolgozza fel. A 120 oldalas mű részletesen elmeséli az egylet megalakulásának hátterét, évről évre számba veszi a klubbal kapcsolatos eseményeket. Külön fejezet taglalja a klubvezetők és a klubbal kapcsolatos jeles szem..
A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus fejlődés és fejlesztés történet nem ismerhető meg a jogelődök történetének ismerete nélkül, mert nem lett volna az Ikarus, ha Uhri Imre kovácsmester 1895-ben nem létesít Budapesten kovácsműhelyt, amely a húszas évek végén már Ma..
Szállításban megsérült a könyvnek a felső gerince és a borítónak a sarka.
A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus fejlődés és fejlesztés történet nem ismerhető meg a jogelődök történetének ismerete nélkül, mert nem lett volna az Ikarus, ha Uhri Imre kovácsmester 18..
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az IKARUS Story sorozatát, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megjelentette az ..
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az IKARUS Story sorozatát, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megjelentette az ..
Szállításban megsérült a könyvnek a felső gerince és a borítónak a sarka.
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az IKAR..
„Az Ikarus Story gyűjtőcímet először nem a 2007-ben megjelentetett, az Ikarus jogelődjének számító Uhri Imre féle kocsigyár történetét A KAROSSZÉRIAGYÁROS címmel feldolgozó kötetnél használtam sorozatcímként. Először a mellékelt képen látható Ikarus Story 3,5 főcímű gyártmányismertetőnél használtam,..
Jelen csomag tartalma az Ikarus Story nagysikerű sorozat eddig kiadásra került 4 kötete együtt. Ikarus story 1 - A karosszériagyáros - Uhri Imre története
Ikarus story 2 - az Uhri testvérek története 1933-1937
Ikarus story 3 - az Uhri testvérek története 1938-1940
Ikarus story 4 - az Uhri te..
Jelen csomag tartalma az Ikarus Story nagysikerű sorozat 1. 2. 3 kötete együtt.
Az akcióban részt vevő könyvekről bővebb információt a kötet nevére kattinva találhat:
Ikarus story 1 - A karosszériagyáros - Uhri Imre története
Ikarus story 2 - az Uhri testvérek története 1933-1937
Ikaru..
Körmendy Ágoston
Sok évvel ezelőtt, a rendszerváltást követő években ismerkedtünk meg. Öt, francia nyelvű járműtechnikai szakkönyv kiadási jogát vettük meg Frankfurtban, a könyvvásáron és csak a jól sikerült tárgyalást követően döbbentünk rá, hogy senkit nem ismerünk az autós szakmából, aki..
Lepsényi István személye a legmagasabb szintű mérnöki-irányítói munka minőségére jelent garanciát szerte a világban.
Neve összefonódik az egykor legjelentősebb magyar gyár, az Ikarus rendszerváltásig tartó sikertörténetével. Az Autókonszern élén a hazai gépkocsigyártás terepét készítette elő, hogy ..
Húsz éve, amikor az osztrák-magyar határon elvágták a vasfüggönyt, és megnyílt a berlini fal, új korszak kezdődött a kelet-európai autóiparban és könyvkiadásban is. Miközben a korábban népszerű, ám korszerűtlen szocialista modellek többsége eltűnt a szalagokról és az utakról, tömegével jelentek m..
Szerzők:
Dr. Bárdos András, Dr. Bonhard Attila, Dr. Dombrády Lóránt, Flaisz Imre, Hajdú Ferenc, Haris Lajos, Haris Ottó, Korbuly Ádám, Lányi Aladár, Dr. Rusz József, Szabados Péter, Szabó Miklós, Varga Ádám, Dr. Varga A. József
Magyar autógyárak katonai járművei
A könyv a kezdetektől szinte n..
Az 1959-től 1968-ig a Daimler-Benznél gyártott, "Fecskefarkúnak" becézett modelleknek még ma is megvan a maguk varázsa. A kor szellemét határozottan visszatükröző, markáns küllem, ezek határozták meg e különleges autókat. És még valami igen meggyőző e kocsikkal kapcsolatban: amikor a ritka példányok..
1990-ben, 33 évig tartó gyártást követően hagyta el az utolsó kétütemű Trabant a gyári futószalagot. Ezután még néhány hónapon át készítettek Volkswagen-motoros Trabantokat, de ennek hamar vége szakadt. Mára a zwickaui „papírjaguár” kultikus autóvá lett, amiben korábban csak a Citroën Kacsának és a ..
László Anna által dedikált és sorszámozott példányok!
Az Ikarus 200-as a világ legnagyobb példányszámban gyártott és eladott autóbusza,
melyből több ezer napjainkban is utasokat szállít, ráadásul tökéletesen arányos formája
ma sem tűnik elavultnak, mert Finta László formaterve évtizedekkel mege..
MEGJELENT!Előrendelt példányokat László Anna dedikálja és sorszámozozza!Finta László tanulmánya 2008-2012László Anna feldolgozása 2022„Az Ikarus Story 5. kötet folytatása
– e sorozat keretében megjelent – Uhri Testvérek Autókarosszéria
és Járműgyár, valamint az..
"Van olyan magyar autómérnök, akiknek neve világszerte legalább annyira ismert és elismert a járműiparban, mint Puskás Ferencé a futballban, ám a legendás csatárral ellentétben itthon mégis keveset tudnak róla, ezért nemcsak ipartörténeti mű, hanem adósságtörlesztő vállalkozás és korkép is ez a köny..
Kevés autómárka dicsekedhet százéves történettel, ezek közé tartozik a türingiai várkastélyról elnevezett Wartburg és gyártóhelye Eisenach, ahol készült kerékpár, tűzoltójármű, katonai terepjáró és motor, valamint sokféle személyautó, BMW, EMW, IFA és Wartburg jelvénnyel. Leginkább utóbbiról közisme..
A jobb felhasználói élmény érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk. A weboldal böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Adatkezelési tájékoztató.