A legkisebb magyar kétkerekűek születése és rövidre szabott életútja, e kis járművek népszerűségének köszönhetően ma is ott él a motorosok emlékezetében és eredeti formájukban újjáéledve egyre több gyűjtő féltve őrzött kincsei közé tartoznak. Átlagos életkoruk ma már jó ötven esztendő, de felújított..
„Aki veszi a fáradtságot, hogy ezt a visszaemlékezést elolvassa, nos az egy olyan ezred életébe nyer bepillantást, melyet azért hoztak létre, hogy háború esetén segítse az utánpótlást a hátország és a frontvonal között. Nem kisebb feladatra született tehát, mint arra, hogy a fronton, a lövészárokban..
Cárok és diktátorok határozták meg a birodalmak sorsát és közlekedését: II. Miklós uralkodása idején Oroszországban mostohagyerek volt az automobil, melynek tömeges elterjedésre évtizedeket kellett várni, de később sem ment könnyen. A keménykezű irányításnak nemcsak a tömeggyártás, de sok műszaki ér..
ELŐRENDELHETŐ!3. átdolgozott kiadása várhatóan 2024. év végén fog megjelenni. Kérjük ne bankkártyával egyenlítse ki az összeget.Hiánypótló céllal született meg az Ikarus történetét feldolgozó könyv. Az Ikarus és elődvállalatainak sorsa szorosan összeforrt a XX. századi magyar történelemmel, vil..
1945 előtt Magyarországon csak kissorozatú tehergépkocsi-gyártás folyt. A háború utáni gazdasági fellendülés és a fennálló körülmények szükségessé tették a hazai nagyüzemi teherautó-gyártás mielőbbi megindítását. A kezdeti célkitűzés a polgári és honvédelmi feladatokat ellátó, lehetőleg egységes gép..
Húsz éve fejeződött be Magyarországon az állami kézben összpontosuló „autókereskedelem”. Ekkor váltotta fel a MERKUR telepeket az európai mintákat követő márkakereskedői hálózat. A GÉMOSZ elnöksége úgy gondolta, meg kell örökíteni ennek a húsz évnek a történetét. Történelemkönyvet tart a kezében az ..
Takács János könyve a Győri Automobil és Motor Club 1929-1939 közötti történetét dolgozza fel. A 120 oldalas mű részletesen elmeséli az egylet megalakulásának hátterét, évről évre számba veszi a klubbal kapcsolatos eseményeket. Külön fejezet taglalja a klubvezetők és a klubbal kapcsolatos jeles szem..
A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus fejlődés és fejlesztés történet nem ismerhető meg a jogelődök történetének ismerete nélkül, mert nem lett volna az Ikarus, ha Uhri Imre kovácsmester 1895-ben nem létesít Budapesten kovácsműhelyt, amely a húszas évek végén már Ma..
Szállításban megsérült a könyvnek a felső gerince és a borítónak a sarka.
A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus fejlődés és fejlesztés történet nem ismerhető meg a jogelődök történetének ismerete nélkül, mert nem lett volna az Ikarus, ha Uhri Imre kovácsmester 18..
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az IKARUS Story sorozatát, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megjelentette az ..
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az IKARUS Story sorozatát, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megjelentette az ..
Szállításban megsérült a könyvnek a felső gerince és a borítónak a sarka.
Finta László, az IKARUS 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guiness rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az IKAR..
„Az Ikarus Story gyűjtőcímet először nem a 2007-ben megjelentetett, az Ikarus jogelődjének számító Uhri Imre féle kocsigyár történetét A KAROSSZÉRIAGYÁROS címmel feldolgozó kötetnél használtam sorozatcímként. Először a mellékelt képen látható Ikarus Story 3,5 főcímű gyártmányismertetőnél használtam,..
Jelen csomag tartalma az Ikarus Story nagysikerű sorozat eddig kiadásra került 4 kötete együtt. Ikarus story 1 - A karosszériagyáros - Uhri Imre története
Ikarus story 2 - az Uhri testvérek története 1933-1937
Ikarus story 3 - az Uhri testvérek története 1938-1940
Ikarus story 4 - az Uhri te..
Jelen csomag tartalma az Ikarus Story nagysikerű sorozat 1. 2. 3 kötete együtt.
Az akcióban részt vevő könyvekről bővebb információt a kötet nevére kattinva találhat:
Ikarus story 1 - A karosszériagyáros - Uhri Imre története
Ikarus story 2 - az Uhri testvérek története 1933-1937
Ikaru..
Körmendy Ágoston
Sok évvel ezelőtt, a rendszerváltást követő években ismerkedtünk meg. Öt, francia nyelvű járműtechnikai szakkönyv kiadási jogát vettük meg Frankfurtban, a könyvvásáron és csak a jól sikerült tárgyalást követően döbbentünk rá, hogy senkit nem ismerünk az autós szakmából, aki..
Lepsényi István személye a legmagasabb szintű mérnöki-irányítói munka minőségére jelent garanciát szerte a világban.
Neve összefonódik az egykor legjelentősebb magyar gyár, az Ikarus rendszerváltásig tartó sikertörténetével. Az Autókonszern élén a hazai gépkocsigyártás terepét készítette elő, hogy ..
Húsz éve, amikor az osztrák-magyar határon elvágták a vasfüggönyt, és megnyílt a berlini fal, új korszak kezdődött a kelet-európai autóiparban és könyvkiadásban is. Miközben a korábban népszerű, ám korszerűtlen szocialista modellek többsége eltűnt a szalagokról és az utakról, tömegével jelentek m..
Szerzők:
Dr. Bárdos András, Dr. Bonhard Attila, Dr. Dombrády Lóránt, Flaisz Imre, Hajdú Ferenc, Haris Lajos, Haris Ottó, Korbuly Ádám, Lányi Aladár, Dr. Rusz József, Szabados Péter, Szabó Miklós, Varga Ádám, Dr. Varga A. József
Magyar autógyárak katonai járművei
A könyv a kezdetektől szinte n..
Második, javított kiadás.
A Maróti Könyvkiadó gondozásában, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának támogatásával készült el ez a szép kivitelezésű, a magyar motoros múlt minden fontos történését bemutató könyv.
A könyvben a teljes hazai motorkerékpár-palettát megtalálja az olvasó,..
Az 1959-től 1968-ig a Daimler-Benznél gyártott, "Fecskefarkúnak" becézett modelleknek még ma is megvan a maguk varázsa. A kor szellemét határozottan visszatükröző, markáns küllem, ezek határozták meg e különleges autókat. És még valami igen meggyőző e kocsikkal kapcsolatban: amikor a ritka példányok..
Számos oldtimer-jármű találkozó és kiállítás bizonyítja, hogy egyre többen vannak hazánkban is, akik ennek a nemes, de nem kevés áldozattal járó hobbinak hódolnak. A járművek között talán a legnépszerűbbek – divatos szóval élve – az igazi „vasak”, melyeknek minden porcikája hordoz magában valami izg..
A hőskorszak motorsportjának állít emléket Csanádi Róbert könyve. A „Motorsport a vasfüggöny mögött” azokról szól, akik a népligeti futamokon a külföldiektől vettek alkatrészt, gumit meg a Cromwell bukósisakot, már akinek jutott. A hazai boltokban csak pléh volt, ezért az egyik lelkes sporttárs, Por..
A könyv a második világháborút követő másfél évtized történetét foglalja össze, amely talán a legérdekesebb fejezete a német motorkerékpár-gyártásnak. A század első felében az angolokkal együtt világelső motoros hatalom 1945-ben a háború pusztításai nyomán teljesen romokban hevert, az ország nem sok..
1990-ben, 33 évig tartó gyártást követően hagyta el az utolsó kétütemű Trabant a gyári futószalagot. Ezután még néhány hónapon át készítettek Volkswagen-motoros Trabantokat, de ennek hamar vége szakadt. Mára a zwickaui „papírjaguár” kultikus autóvá lett, amiben korábban csak a Citroën Kacsának és a ..
Színes és dedikált kiadás!
E kötetet szerzője, Dr. Stieber József, 1946-ban született az
akkor még megyei város rangú Pestszentlőrincen, ott ahol évitizedekkel korábban
Hofherr Albert, a Hofherr gyár első igazgatója is lakott. Egyéni
pályának kialakulását valószínűleg a szülőhel..
"A könyv, melyet a kedves olvasó a kezében tart, hiánypótló munkaként részletesen bemutatja a posta közúti járműfejlesztésében és üzemeltetésében az elmúlt 120 évben elért eredményeit, amelyek a jövőre nézve is a fejlesztés melletti elkötelezettség üzenetét közvetítik. A szerzők kutatómunkája ékes b..
Szép állapotú a könyv!A hadihajók írott történelme több mint kétezer éve kezdődött, amikor is a Római Birodalom tengeri kereskedelmének biztonságát a Mediterránumban hadigályák vigyázták. A világ tengerpartokkal bíró országainak politikája, stratégiája mindig számottevő mértékben a hadiflották erejé..
László Anna által dedikált és sorszámozott példányok!
Az Ikarus 200-as a világ legnagyobb példányszámban gyártott és eladott autóbusza,
melyből több ezer napjainkban is utasokat szállít, ráadásul tökéletesen arányos formája
ma sem tűnik elavultnak, mert Finta László formaterve évtizedekkel mege..
MEGJELENT!Előrendelt példányokat László Anna dedikálja és sorszámozozza!Finta László tanulmánya 2008-2012László Anna feldolgozása 2022„Az Ikarus Story 5. kötet folytatása
– e sorozat keretében megjelent – Uhri Testvérek Autókarosszéria
és Járműgyár, valamint az..
"Van olyan magyar autómérnök, akiknek neve világszerte legalább annyira ismert és elismert a járműiparban, mint Puskás Ferencé a futballban, ám a legendás csatárral ellentétben itthon mégis keveset tudnak róla, ezért nemcsak ipartörténeti mű, hanem adósságtörlesztő vállalkozás és korkép is ez a köny..
Valószínűleg minden rajongó arról álmodozik, hogy hazavihessen egy saját, veterán motorkerékpárt, és ezt most meg is teheti!
Igaz, csak képeslap formájában, ám a Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény legszebb darabjairól készült képeslapcsomag ajándéknak és egy kedves emléknek is nagyszerű.
A csomagba..
A Magyar Posta Zrt. által kibocsátott Magyar veterán motorkerékpárok bélyegkisív több szempontból is különleges.Az egyik érdekessége, hogy új technikával készült: Magyarországon első ízben használták bélyegkibocsátás során az ún. 3D UV-lakkozást. A másik érdekessége, hogy forgalomba kerülése óta (20..
A Magyar Posta Zrt. által kibocsátott Magyar veterán motorkerékpárok bélyegkisív és első napi pecséttel ellátott két emlékboríték több szempontból is különleges.Az egyik érdekessége, hogy új gyártástechnikával készült: Magyarországon első ízben használták bélyegkibocsátás során az ún. 3D UV-lak..
Különleges kiadása ez a keretezett változat a Magyar veterán motorkerékpárok bélyegkisívnek. A keretezett kép nem csak a bélyegkisívet tartalmazza, hanem két, hozzá tematikusan kapcsolódó első napi pecséttel ellátott, felbélyegzett emlékborítékot is. Ráadásul értékét növeli, hogy a bélyegeken szerep..
A könyv használt, de jó állapotú.Száguldás, lóerő, sivító motorok.
A gazdagon illusztrált kötet 170 színes és fekete-fehér fotó segítségével mutatja be a világ legerősebb és leggyorsabb motorkerékpárjait. A motorkerékpározás történetének áttekintése után megismerkedhetünk a mai szuper, és méregdrá..
Kötetünk a szovjet teherautók lenyűgöző történetébe vezeti be az Olvasót, a Szovjetunió 1917-es születésétől annak 1991-es megszűnéséig.
Mindezt a posztszovjet korszak ide vonatkozó, alapos feldolgozása egészíti ki. A szovjet tehergépkocsikat több mint hetven éven át az egész országot átfog..
Kevés autómárka dicsekedhet százéves történettel, ezek közé tartozik a türingiai várkastélyról elnevezett Wartburg és gyártóhelye Eisenach, ahol készült kerékpár, tűzoltójármű, katonai terepjáró és motor, valamint sokféle személyautó, BMW, EMW, IFA és Wartburg jelvénnyel. Leginkább utóbbiról közisme..
A jobb felhasználói élmény érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk. A weboldal böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Adatkezelési tájékoztató.