





-550x550h.jpg)
Készleten






-80x80h.jpg)
- Kiadó: Maróti Könyvkiadó
- Rendelési szám: M-GE2
- Raktári hely: A06G
- ISBN szám: 9789639945104
- Oldalszám: 144
- Nyelv: magyar
- Sorozat: Mechatronika
- Kötés: puha borítás
- Belív: 4 színnyomás
- Méret: 210 mm x 297 mm
- Készlet: 893
A Gépjárművek buszhálózatai c. könyv hiánypótló alkotás, mivel nem létezik magyar nyelvű szakkönyv mely rendszerezetten, összefoglaló jelleggel mutatná be a gépjárművek adatbusz rendszereit. A gépjárművek adatbusz rendszereinek bizonyos fokú ismerete ma már nélkülözhetetlen a járműiparban, hiszen nincs olyan ma gyártott gépjármű, amely ne alkalmazna legalább 3-5 buszhálózatot a működése során.
A gépjárművekben található különböző vezérlőegységek (ECU) az adatbusz hálózatokon keresztül kommunikálnak egymással és cserélnek ki adatokat, információt. A korszerű szakemberképzés képzés részeként meg kell ismerkedni a járművek elektronikus rendszereinek felépítésével, működésével, ezen belül kiemelten bemutatva a gépjárműves buszhálózatok funkcióját és jelentőségét.
A könyv didaktikai felépítése követi azt a logikát, melyen keresztül a gyakorló szakemberek, tanulók és hallgatók összefüggéseiben érthetik meg a kommunikációs rendszerek összekapcsolásával szemben támasztott követelményeket (ISO/OSI). A követelményekből már levezethető az egyes buszhálózatok kialakulásának szükségessége, ezáltal jobban megérthető feladatuk, funkciójuk.
A könyv az egyes adatbusz protokollok bemutatásán túl alkalmazási példákon keresztül mutatja be a buszhálózatok működését, illetve külön fejezetet szentel a buszhálózatok diagnosztikájára és a lehetséges hibaelhárítási metódusokra.
Ez a szemlélet az adatbusz rendszerekkel nap, mint nap foglalkozó gyakorlati szakemberek számára is közvetlenül hasznosíthatóvá teszi a könyvet.
Ez a szakkönyv továbbá az oktatott „Gépjármű-elektronika” c. tantárgy kötelező tananyagának részét képezheti a szakközépiskolákban és a felsőoktatásban is.
Szerző / Kiadványcím | |
Dr.Kováts Miklós, Dr.Szalay Zsolt - Gépjárművek buszhálózatai (CAN, VAN, LIN, Byteflight, Flexray, MOST, Bluetooth..) | |
Tartalomjegyzék | |
Tartalom
Köszönetnyilvánítás 1. BEVEZETÉS 1.1 A járműves adatkommunikáció kialakulása 1.2 A gépjárművek buszrendszereinek létrejötte és fejlődése 1.3 Kronologikus áttekintés 2. ALAPISMERETEK 2.1 A digitális adatátvitel alapjai 2.2 A buszrendszerek fő jellemzői 2.3 A kommunikáció ISO/OSI szintmodellje 2.4 Hálózati topológiák 2.5 &... Tartalom
Köszönetnyilvánítás 1. BEVEZETÉS 1.1 A járműves adatkommunikáció kialakulása 1.2 A gépjárművek buszrendszereinek létrejötte és fejlődése 1.3 Kronologikus áttekintés 2. ALAPISMERETEK 2.1 A digitális adatátvitel alapjai 2.2 A buszrendszerek fő jellemzői 2.3 A kommunikáció ISO/OSI szintmodellje 2.4 Hálózati topológiák 2.5 Kapcsolat a vezérlőegységek és a buszvonal között 2.6 Hálózati kapcsolat az egyes buszrendszerek között 2.7 A buszhálózatok alkalmazása gépkocsikban 3. Az elektronikus vezérlőrendszer elemeinek áttekintése 3.1 Szenzorok 3.2 A vezérlőegység 3.3 Beavatkozók (működtetők) 4. CAN-busz hálózatok (CAN, VAN, SAE J 1850, SAE J 1939) 4.1 Alkalmazások 4.2 Elvi felépítés 4.3 Az adatküldés folyamata 4.4 CAN-busz vezetékek 4.5 A feszültségjelek formái 4.6 Az adatátvitel menete, az üzenet keretek formátuma 4.7 Egyéb üzenetfajták 4.8 Az üzenet keretek fogadása 4.9 Rendszeren belüli ellenőrzési eszközök a zavarok felismerésére ÖSSZEFOGLALÁS ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 4.10 VAN-buszrendszer 4.11 SAE J 1850 (PWM, VPW) 4.12 Haszonjárművek SAE J 1939 szerinti CAN-rendszere 5. LIN- és más szub-busz rendszerek (K- és L-line, KWP 2000) 5.1 Alkalmazás és jellemzők 5.2 A rendszer felépítése 5.3 A LIN-rendszer vezérlése 5.4 Az üzenetek formátuma (protokoll) 5.5 A kommunikáció menete 5.6 Csatlakozás a LIN-busz vonalhoz 5.7 Sleep üzemmód 5.8 LIN-rendszerek csatolása a CAN-busz vonalhoz ÖSSZEFOGLALÁS 5.9 Egyéb szub-busz hálózatok (K-Line / L-Line / KWP 2000) ÖSSZEFOGLALÁS 6. Idővezérelt kommunikációs rendszerek I. (TTP, TT-CAN, Byteflight) 6.1 TTP (Time Triggered Protocol) ÖSSZEFOGLALÁS (TTP-busz) 6.2 TT- CAN (idővezérlésű CAN-rendszer) ÖSSZEFOGLALÁS (TT-CAN busz) 6.3 Byteflight adatbusz ÖSSZEFOGLALÁS (Byteflight) 7. FlexRay adatbusz-rendszer 7.1 Alkalmazás 7.2 A FlexRay-rendszer fő jellemzői 7.3 Kommunikációs ciklusok 7.4 Szinkronizálás 7.5 Belső hibakezelés, buszvédelem ÖSSZEFOGLALÁS (FlexRay) ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 8. Multimédiás buszrendszerek (MOST, D2B és Bluetooth) 8.1 MOST buszrendszer ÖSSZEFOGLALÁS (MOST-busz) ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 8.2 D2B buszrendszer 8.3 Bluetooth 9. Alkalmazási példák 9.1 Dízelmotor-irányítás két vezérlőegységgel 9.2 Komfortrendszerek: Climatronic 9.3 Navigációs rendszer a gépjárműben 9.4 CAN-busz fedélzeti hálózat (Skoda Fabia) 9.5 Parkolási asszisztens (Audi A5, 2007) 10. CAN busz diagnosztika és hibaelhárítás 10.1 A hibaelhárítás folyamata 10.2 Diagnosztikai eszközök 10.3 Még nem hibák 10.4 Tipikus hibák 10.5 Hibaelhárítás 10.6 Utólagos beépítés 11. Rövidítések és szakkifejezések magyarázata 12. Irodalomjegyzék és ajánlott irodalmi források |