Üdvözöljük, lépjen be fiókjába vagy regisztráljon.
Kategóriák

Kérem, hívjanak vissza

Írja le néhány szóban, milyen témában kér visszahívást!

Csak számokat adjon meg! (Pl.: 0612856608)
ettől eddig
captcha
Bezárás

Autózás az ötvenes években

Autózás az ötvenes években
Autózás az ötvenes években Autózás az ötvenes években Autózás az ötvenes években Autózás az ötvenes években Autózás az ötvenes években Autózás az ötvenes években
Fogyasztói ár:
3,900 Ft

Nettó ár: 3,714 Ft
Mennyiség:       
Kiadó: Oldtimer Média
Rendelési szám:
Raktári hely MOT6
Szerző: Ocskay Zoltán
ISBN szám: 9789638758279
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 224
Nyelv: magyar
Kötés: keménytáblás
Belív: 1 színnyomás
Méret: 140 x 210 mm
Raktárkészlet: Készleten
Nyilvántartás: 5080

Autózás az ötvenes években

Miközben az ötvenes évek autózása ügyében rengeteg tévhit, túlzott egyszerűsítés és szándékos ferdítés él a köztudatban, a valóság izgalmasan sokszínű.

Nem igaz, hogy nem voltak magánautók abban az időben. De mit is értünk azokon az időkön? Az 1951 és 1957 közötti korszak lett a magánautósok számára is a sötét ötvenes évek, amelynek elején közel hétezer embertől vették el az autóját, és alig több mint ezer tarthatta meg. Az üzemben tartási engedélyhez – amely nélkül benzinjegyet sem lehetett kapni -, vagy fontos beosztás kellett, vagy valami érdem. A fontos beosztáshoz nem különösebben magas polcot kell társítani, mert a vállalati főnököknek, minisztériumi osztályvezetőknek, jelentős beosztású honvéd- és rendőrtiszteknek eleve bolt hivatali gépkocsijuk, a még fontosabbnak járandósági autójuk, amellyel korlátok nélkül utazhattak akár a családjukkal is.
Mérnökök, jogászok, közgazdászok, orvosok, állatorvosok kaptak autótartásra felhatalmazást. Minden minisztériumnak és főhatóságnak volt „kerete”, adott számú autóhasználati engedély, és abból osztogathattak a miniszterek, vezetők a kiválasztottaknak. Ezek sorába tartoztak a sportolók, az írók, a művészek is, akikre persze jobban rávetült a rivaldafény, ezért különösen irigyeltekké váltak.

Technikatörténetnek látszó korrajz, amelynek segítségével egy eddig jórészt ismeretlen, helyenként abszurd világ tárul fel az olvasó előtt.   
  • Előszó avagy bevezetés az ötvenes évekbe
  • Autók frontszolgálatban
  • Roncsgyűjtés csak engedéllyel
  • Választási készülődés rablással
  • Grammokban mért aranykor
  • Új rendszámok, jogosítványok
  • A Mogürt létrehozása
  • Elnöki vásárlók
  • Csöves rádió és repülőbenzin
  • Menekülés Sztálin ajándékán
  • Úrvezetők kormánykörökben
  • Autó vagy teherkocsi
  • Nagy, fekete autók
  • A helyzet fokozódik
  • Az igazi ötvenes évek
  • "Meleg volán" mozgalom és Nazarova
  • Kiváltságos kevesek
  • Autóosztás erősorrendben
  • Megkülönböztetett elvtársak
  • Szigorúan ellenőrzött üdülők
  • Ütközések A-s rendszámmal
  • Villan az irányjelző
  • Sok Probeda Mercit győz
  • Törpék és kis versenyautók
  • Megint roncsok
  • Az ötvenes évek vége
  • Utószó