Üdvözöljük, lépjen be fiókjába vagy regisztráljon.
Kategóriák

Kérem, hívjanak vissza

Írja le néhány szóban, milyen témában kér visszahívást!

Csak számokat adjon meg! (Pl.: 0612856608)
ettől eddig
captcha
Bezárás

A Gondolattól a formáig

Fogyasztói ár:
1,990 Ft

Nettó ár: 1,895 Ft
Mennyiség:       
Kiadó: Napocska Kft.
Rendelési szám:
Raktári hely A06E
Szerző: Lissák Györgyy
ISBN szám: 9789630671385
Oldalszám: 164
Nyelv: magyar
Kötés: puha borítás
Belív: 1+1 színnyomás
Méret: 165 x 220 mm
Raktárkészlet: Készleten
Nyilvántartás: 2747

A Gondolattól a formáig

Nemzeti karakter az autóformákban a Rolls-Royce példáján. A királyi elegancia nem harsány, nincs szüksége túlzott feltűnésre - itt is igazolódni látszik a "the art of understatement", azaz a "kevesebbet mondás művészete". Ennek látszólag ellentmond az a tény, hogy az autó abszolút feltűnő... A nemzeti szimbólummá vált Rolls-Royce vizuálisan idézi fel a méltóságot, s ebben áll igazi értéke, ez a szociológiai funkciója.
A zsebkendődizájn. Valóságos kis dizájnszociológia rejlik a zsebkendőforma mögött. Rotterdami Erasmus szerint (1500-as évek) "Ha két ujjal fújunk orrot, s valami a földre hull, azonnal rá kell taposni. Illendő az orrlikak váladékát kendőbe felfogni, méghozzá elfordított testtel, ha magasabb rangúak is vannak jelen". Innét hosszú út vezetett napjaink papír zsebkendőjéig, melyből minden orrfúvó műveletnél elhasználunk egyet, aztán eldobjuk...
Érzelmek felidézésre a dizájnban. Az Alfa Romeo típusok kifejezetten "gonoszul" néznek, itt a lámpák erősen összeszűkült szemeket imitálnak, amit csak fokoz a világítótestek mögötti fekete háttér. Az agresszív, dühös tekintet - amikor "villámokat szór" a szemünk - mindenki jól ismeri. Ez annyira jellegzetes kép, hogy könnyű a fő vonásokat utánozni egy autólámpában is. Ha a visszapillantó tükörben ilyen szemeket látunk, inkább félrehúzódunk, kerülvén a bajt.

 

  • Előszó
  • I. fejezet- Formák és elvek a természetben
  • II. fejezet- A lehetőségek birodalma
  • III. fejezet- A dizájn gondolati háttere
  • IV. fejezet- Megformált üzenetek
  • V. fejezet- A rend és a szépség felidézése
  • VI. fejezet- Nemzeti karakter a formában
  • VII. fejezet- Tárgy és típus
  • VIII. fejezet- Egy kis dizájnszociológia
  • IX. fejezet- Érzelem és dizájn
  • X. fejezet- Dizájn a fegyvertervezésben
  • Utószó