Üdvözöljük, lépjen be fiókjába vagy regisztráljon.
Kategóriák

Kérem, hívjanak vissza

Írja le néhány szóban, milyen témában kér visszahívást!

Csak számokat adjon meg! (Pl.: 0612856608)
ettől eddig
captcha
Bezárás

A magyar autó

Fogyasztói ár:
4,800 Ft

Nettó ár: 4,571 Ft
Mennyiség:       
Kiadó: Oldtimer Média
Rendelési szám:
Raktári hely B01C
Szerző: Zsuppán István
ISBN szám: 9789638758231
Kiadás éve: 2009
Oldalszám: 247
Nyelv: magyar
Kötés: keménytáblás
Belív: 1+1 színnyomás
Méret: 240 x 310 mm
Raktárkészlet: Készleten
Nyilvántartás: 2752

A magyar autó

Egész generációk nőttek fel úgy Magyarországon, hogy csak álom maradt számukra a hazai gyártású személyautó. Nincs rá szükség, kapunk eleget a szomszédos országoktól - volt a magyarázat, megfejelve a magyar haszonjármű-ipar teljesítményét túlértékelő nyilatkozatokkal. S közben nem sok szó esett arról, hogy a múlt század első felében milyen jelentős próbálkozások történtek Hora Nándor, Szám Géza, Bory József, s legfőképpen Csonka János tevékenységének köszönhetően. És milyen kiváló gyárakra lehettünk büszkék: a MARTA, a MÁG, a Röck, a Rába automobilok világszínvonalúak voltak, és nem maradt el tőlük a tehergépkocsik és az autóbuszok színvonala sem.

A második világháború után szinte komikus módon a törpeautó-gyártás volt az egyetlen számottevő nekirugaszkodás, ám büszkék lehettünk a Csepelekre és az Ikarusokra egyaránt. Erről a korszakról, a nagyjából száz évről, amely a XIX. század végén történt első magánjárók konstruálásától az 1990-es években az Opel, az Audi és a Suzuki révén újjáéledő autógyártásig eltelt, szinte mindent megtudhatunk Zsuppán István könyvéből, amely a hasonló címet viselő korábbi munkájából bővített, átdolgozott kiadása.


  • Előszó
  • I. fejezet- Előzmények, kezdeti próbálkozások
  • II. fejezet- Az első hazai autógyártó vállalkozások, Tervezett gyáralapítások- meg nem valósult tervek, Egyedi kezdeményezések a századforduló után
  • III. fejezet- Gyárak az első világháborútól az államosításokig (1918-1948), Kísérletezők a két világháború között,
  • IV. fejezet- A szocializmus évtizedei (1948-1989), Törpeautók, kiskocsik az ötvenes, hatvanas években
  • V. fejezet- Gépjárműgyártók a rendszerváltás után (1999-2000)
  • Függelék