Üdvözöljük, lépjen be fiókjába vagy regisztráljon.
Kategóriák

Kérem, hívjanak vissza

Írja le néhány szóban, milyen témában kér visszahívást!

Csak számokat adjon meg! (Pl.: 0612856608)
ettől eddig
captcha
Bezárás

A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor

Fogyasztói ár:
4,900 Ft

Nettó ár: 4,667 Ft
Mennyiség:       
Kiadó: Maróti Könyvkiadó
Rendelési szám:
Raktári hely MOT6
Szerző: Dr Kováts Miklós, Maróti József
ISBN szám: 9789639945005
Kiadás éve: 2009
Oldalszám: 224
Nyelv: magyar
Kötés: keménytáblás
Belív: 4 színnyomás
Méret: 210 x 270 mm
Raktárkészlet: Készleten
Nyilvántartás: 2762

A Berva és a Panni - Három gyár, két kismotor

A legkisebb magyar kétkerekűek születése és rövidre szabott életútja, e kis járművek népszerűségének köszönhetően ma is ott él a motorosok emlékezetében és eredeti formájukban újjáéledve egyre több gyűjtő féltve őrzött kincsei közé tartoznak. Átlagos életkoruk ma már jó ötven esztendő, de felújított szép külsővel ma is magukra vonzzák a figyelmet.

Könyvünkben három olyan gyár történetét – a székesfehérvári Vadásztölténygyárét, a felnémeti Finomszerelvénygyárét és a csepeli Kerékpárgyárét - sikerült nagyító alá venni, melyek korábban nem rendelkeztek motoros múlttal, így motoros körökben alig voltak ismertek. Ebben a különös háttérben lezajlott sok küzdelembe nyer betekintést az Olvasó, melyhez a díszleteket az ipar állami irányításának és a tervgazdaságnak a legszigorúbb, mondhatnánk legsötétebb évei adták, 1955-től kezdődően. A leírásokból megismerhetjük azokat a személyeket, akik abban az időben mindent megtettek a szép cél, a kismotorok hazai fejlesztése és gyártása érdekében. Többnyire nem rajtuk múlt, hogy a magyar kismotorok, a Bervák és a Pannik szerényebbek lettek nyugati társaiknál, ellenben minden részükben a hazai szaktudás és a hazai ipar szülöttei voltak.

Az információk hitelességét a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményben meglévő és az érdeklődők számára hozzáférhető jó néhány Berva moped és Panni törperobogó, eredeti gyári rajzok, a levéltárakban őrzött korabeli iratok és természetesen a korabeli fejlesztés és a gyártás köztünk élő tanúival folytatott beszélgetések biztosítják.

 

 

 

 

  • Gyár- és gyártástörténet
  • Székesfehérvári Vadásztölténygyár
  • Egri Finomszerelvénygyár
  • Csepeli Kerékpárgyár
  • A szériagyártású Bervák és Pannik szerkezete
  • A VT-50 és a VT-50R motorok
  • A Berva mopedek (futómű)
  • A Panni törperobogó (futómű)
  • Külföldi kismotorok a Bervák és a Pannik idején
  • Puch mopedek a szomszédos Ausztriából
  • Simsonok az NDK-ból
  • Jawa kismotorok Csehszlovákiából
  • NWU-Quickly Nyugat-Németországból
  • A kismotorok fogadtatása, használatuk a mindennapok és a sport területén, szerviz és javítás
  • Forgalmazás
  • Szerviz és javítás
  • A kismotorok használatáról
  • Berva moped az Autó-Motornál
  • A Berva expedíció tapasztalatai
  • Kereskedelmi és vásárlói panaszok, javaslatok
  • Korabeli reklámok
  • Bervákkal a motorsportban
  • Szemelvények a korabeli dokumentumokból
  • Tanácsok gyűjtőknek és restaurátoroknak
  • Azonosító jelek és számok
  • Fontosabb változtatások a gyártás során
  • A használat során bekövetkezett gyakori hibák
  • Szerelési útmutató
  • Alkatrészpótlási és felújítási javaslatok
  • Karbantartási tanácsok
  • Akiket a finom részletek is érdekelnek
  • Függelék
  • Fontos gyári személyek jegyzéke
  • Urbach László bemutatása